IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda 6e се оказа по-евтина от основен конкурент в Европа

Средноразмерният лифтбек ще се предлага в два варианта на батериите

Продажбите на средноразмерния лифтбек Mazda 6e, произведен в Китай, стартираха в Европа. Автомобилът се предлага в две версии, и двете с по един електромотор, и задно задвижване. Базовата цена в Германия е 44 900 евро.


Mazda 6e


Премиерата на Mazda 6e се състоя на автомобилното изложение в Брюксел по-рано тази година. Моделът е известен като Mazda EZ-6 в Китай, където се произвежда и продава от 2024-та. Това всъщност е префасониран лифтбек Deepal SL03. Марката Deepal е собственост на Changan и се появи през 2022 година. Под нея китайската компания произвежда сравнително достъпни електромобили и плъгин хибриди от типа range extender, където ДВГ не е механично свързан с колелата, работи като генератор и зарежда батерията. Mazda 6e/EZ-6 се произвежда в Нанкин, в съвместния завод Changan Mazda, основан през 2012 година.

Китайската Mazda EZ-6 и предназначената за Европа Mazda 6e имат различно оборудване. Mazda EZ-6 се предлага с plug-in хибридни и електрически задвижвания, докато Mazda 6e е само електрическа и нейните характеристики не са като тези на електрическите версии на Mazda EZ-6.

Дължината на Mazda 6e е 4921 мм, ширината е 1890 мм, височината е 1491 мм, междуосието е 2895 мм, а просветът - 120 мм. Предното окачване е тип McPherson, а задното - независимо многораменно. Стандартният размер на гумите е 245/45 R 19. Обемът на основния багажник е 336 л (по метода VDA), а при сгънати облегалки на задните седалки се увеличава до 1074 л. Отпред има допълнително 72-литров багажник.


Mazda 6e


В базовата Mazda 6e електромоторът на задната ос произвежда 190 kW (258 к.с.) и 320 Нм, ускорението до 100 км/ч отнема 7,6 сек, а максималната скорост е 175 км/ч. Капацитетът на 400-волтовата литиево-желязо-фосфатна батерия е 68,8 kWh, пробегът с едно зареждане е 479 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е 165 kW.

Другата версия на Mazda 6e с префикс Long Range, която струва от 46 500 евро в Германия, е оборудвана, колкото и да е странно, с по-слаб електромотор - 180 kW (245 к.с.) и 320 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 7,8 сек, а максималната скорост е 175 км/ч. Капацитетът на 400-волтовата никел-кобалт-манганова батерия е 80 kWh, а пробегът с едно зареждане е 552 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е 90 kW,  малко за автомобил от този клас.


Mazda 6e


И двете версии се предлагат в две нива на оборудване: Takumi и Takumi Plus. Базовият пакет Takumi е доста богат - двузонов климатик с термопомпа, вътрешна облицовка от изкуствена кожа, пълен набор от електронни асистенти за водача (включително адаптивен круиз контрол), 14,6-инчов мултимедиен екран, прожекционен екран, аудио система Sony с 14 високоговорителя, панорамен стъклен покрив и др. Takumi Plus добавя само по-изтънчена интериорна облицовка с кожа напа, велур и абанос, плюс щора за люка с електрическо задвижване.

За сравнение може да се посочи, че Tesla Model 3 в момента струва в Германия от 39 990 евро, Volkswagen ID.7 от 53 995 евро, а BYD Seal от 46 990 евро. От миналата година ЕС увеличи митата върху произведените в Китай електромобили, без които 6e би била по-евтина. В Испания моделът вече се предлага с отстъпки - базовият лифтбек може да бъде купен за по-малко от 40 000 евро.

Още снимки на модела - вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 1 ден )
    Във всички Тесли съм сядал, без СТ (е, и Роудстър). Точно затова знам, че лъжеш.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 ден )
    Гошко, това което казваш в наистина така за първите Модел 3 които са произведени в Америка. От 2022ра ги правят в Китай и всички твърдят че качеството на Китайските Модел 3 е много по-добро от Американските. Въпреки това не съм се качвал в първата версия и не знам със сигурност. Но пък правих тест на новия Модел 3 2024та и смело казвам че качеството е много добро от всяка една гледна точка. Е заради Мъск......се отказах от Тесла (поне за сега)
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    CH ( преди 1 ден )
    Колата е европа е два пъти по скъпа сравнена с цените в Китай!
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гошо ( преди 1 ден )
    До #1. Не знам дали си сядал в модел 3, но аз имам такъв и повярвай ми, качеството е като на Дачия, от по-новите. Единствения плюс е софтуера, ама и там е спорно в днешно време.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    5 метра кола с 330л багажник.... Старото Сандеро има повече
  • #1
    7 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Този китайски треторазреден електромобил, префасониран като японски треторазреден автомобил, изостава във всяко едно отношение от Модел 3, а му искат същите или повече пари. Много ми е жал за крайните ииддииооти, които ще си го купят.