Продажбите на средноразмерния лифтбек Mazda 6e, произведен в Китай, стартираха в Европа. Автомобилът се предлага в две версии, и двете с по един електромотор, и задно задвижване. Базовата цена в Германия е 44 900 евро.
Премиерата на Mazda 6e се състоя на автомобилното изложение в Брюксел по-рано тази година. Моделът е известен като Mazda EZ-6 в Китай, където се произвежда и продава от 2024-та. Това всъщност е префасониран лифтбек Deepal SL03. Марката Deepal е собственост на Changan и се появи през 2022 година. Под нея китайската компания произвежда сравнително достъпни електромобили и плъгин хибриди от типа range extender, където ДВГ не е механично свързан с колелата, работи като генератор и зарежда батерията. Mazda 6e/EZ-6 се произвежда в Нанкин, в съвместния завод Changan Mazda, основан през 2012 година.
Китайската Mazda EZ-6 и предназначената за Европа Mazda 6e имат различно оборудване. Mazda EZ-6 се предлага с plug-in хибридни и електрически задвижвания, докато Mazda 6e е само електрическа и нейните характеристики не са като тези на електрическите версии на Mazda EZ-6.
Дължината на Mazda 6e е 4921 мм, ширината е 1890 мм, височината е 1491 мм, междуосието е 2895 мм, а просветът - 120 мм. Предното окачване е тип McPherson, а задното - независимо многораменно. Стандартният размер на гумите е 245/45 R 19. Обемът на основния багажник е 336 л (по метода VDA), а при сгънати облегалки на задните седалки се увеличава до 1074 л. Отпред има допълнително 72-литров багажник.
В базовата Mazda 6e електромоторът на задната ос произвежда 190 kW (258 к.с.) и 320 Нм, ускорението до 100 км/ч отнема 7,6 сек, а максималната скорост е 175 км/ч. Капацитетът на 400-волтовата литиево-желязо-фосфатна батерия е 68,8 kWh, пробегът с едно зареждане е 479 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е 165 kW.
Другата версия на Mazda 6e с префикс Long Range, която струва от 46 500 евро в Германия, е оборудвана, колкото и да е странно, с по-слаб електромотор - 180 kW (245 к.с.) и 320 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 7,8 сек, а максималната скорост е 175 км/ч. Капацитетът на 400-волтовата никел-кобалт-манганова батерия е 80 kWh, а пробегът с едно зареждане е 552 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е 90 kW, малко за автомобил от този клас.
И двете версии се предлагат в две нива на оборудване: Takumi и Takumi Plus. Базовият пакет Takumi е доста богат - двузонов климатик с термопомпа, вътрешна облицовка от изкуствена кожа, пълен набор от електронни асистенти за водача (включително адаптивен круиз контрол), 14,6-инчов мултимедиен екран, прожекционен екран, аудио система Sony с 14 високоговорителя, панорамен стъклен покрив и др. Takumi Plus добавя само по-изтънчена интериорна облицовка с кожа напа, велур и абанос, плюс щора за люка с електрическо задвижване.
За сравнение може да се посочи, че Tesla Model 3 в момента струва в Германия от 39 990 евро, Volkswagen ID.7 от 53 995 евро, а BYD Seal от 46 990 евро. От миналата година ЕС увеличи митата върху произведените в Китай електромобили, без които 6e би била по-евтина. В Испания моделът вече се предлага с отстъпки - базовият лифтбек може да бъде купен за по-малко от 40 000 евро.
Още снимки на модела - вижте в галерията: