fallback

Къде се произвеждат най-продаваните автомобили в Европа

Знаете ли, че Dacia Sandero идва от Мароко, а Toyota Yaris е родена в Чехия?

Някога имаше Германия, Италия, Франция и Обединеното кралство – сочени като люлки на европейското автомобилна индустрия, като там бяха и най-големите производители. В наши дни обаче картата се е променила драстично и сега главните действащи герои са други.

производство

Всъщност е достатъчно да вземете най-продаваните модели през 2024 и да ги поставите на европейската карта точно на мястото им на производство, за да разберете, че фабриките на „бестселърите“ автомобили вече са другаде – не само като държави, но и като континенти.

Не всеки знае например, че Dacia Sandero се произвежда главно в Мароко или че Dacia Duster може да е пристигнал от Турция. Както и че Renault Clio се сглобява в Словения. Има и други любопитни примери, представени от колегите ни от Motor1.

Къде се произвеждат 10-те най-успешни коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От два месеца имаме чисто нова Сандеро stepway .Произведена е в Мароко.Прекрасен автомобил.Нямаме забележки.Перфектна возия и всичко което може да искаш от един автомобил с всички екстри.Единственото,което е минус е, че вградената навигация няма български
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много заводи , много автомобили , високи цени ниски продажби и накрая ще има фалити.
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мароко, Турция . Сега вече знаем защо тези коли започват с проблемите още на 10.000 км и дилърите гледат да ги задържат по дълго в сервиза че да им изтече гаранцията .
  • #10
    Брр ( преди 3 месеца )
    За Хюндай разбрахме, че подмина България и се настани в Турция заради наглостта на Бойко, който искаше да става акционер даром само за да подпише разрешението
  • #9
    Мароко?!?!?! ( преди 3 месеца )
    Нищо чудно, че моето Пежо 208 все го удряха. Сигурно мароканците дето са го сглобявали са правили арабски ритуал срещу всеки европеец, който му стане собственик. Онези маймуни са такива! Бързо гледах да се отърва от него.
  • #8
    Тони ( преди 3 месеца )
    В чужбина драскат Теслите с пирони в знак на протест срещу Мъск, САЩ и Германия.
  • #7
    Хаха ( преди 3 месеца )
    До 6 заводите които споменаваш, са на 30 и 50 години, няма какво да ги сравняваме. А от нулата някой да вдигне завод тук, освен баналните причини които ще се споменат, основната е липсата на човешки ресурс! А и в крайна сметка, ако има много заводи за автомобилни части и компоненти, това че няма за сглобяване на краен продукт, не е чак такъв проблем.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Заводите на Рено в Бурса и Ново место съм ги виждал лично огромни съоръжения и най-лошото всички са около Бг, а нас ни отминават с 200. Не си ли задавате този въппос, защо е така.
  • #5
    11111 ( преди 3 месеца )
    "голям град недалеч от Мраморно море и столицата Истанбул"
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Руското автомобилостроене е едно недоразумение и едва ли някой ще прави лади някъде.
fallback
Последни