Смяната на посоката на развитие на една марка е много трудно, тъй като тя рискува да отблъсне настоящата си клиентела с надеждата да привлечете нови купувачи. В подобна ситуация се озова и Jaguar, която трябва да се насочи към различна аудитория и да загуби повечето от съществуващите клиенти, признава управляващият директор на компанията, цитиран от Auto Express.
Пред британското издание Роудън Гловър разкри, че до 85% от сегашните клиенти ще се насочат към други производители на автомобили. В Jaguar са наясно, че не може да замени всички тях, не и в дългосрочен план, най-малкото, защото новите електромобили ще бъдат насочени към богати купувачи. Показаната концепция Type 00, която представлява електрически гранд турър, ще струва стотици хиляди евро (долари или британска лири), когато се превърне в сериен модел.
Преходът към марка с по-малък обем на продажби вече е започнал, като Jaguar вече се отказа от старите си модели. Това доведе до спад на продажбите до около 33 000 единици през 2024. За сравнение през 2018 те бяха 181 933 автомобили, което означава спад от 82%.
През 2024 Jaguar приключи производството на XE, XF, F-Type, E-Pace и I-Pace, докато F-Pace ще остане още известно време на конвейера. Това означава, че продажбите през 2025 вероятно ще бъдат още по-ниски, а производството на бензиновия SUV ще бъде премахнат от гамата в началото на следващата година.
Глоувър признава, че за да стане Jaguar устойчив и да започне да носи приходи, трябва да „създаде и привлече нова клиентска база“. Кой обаче ще купува новите модели на марката? Според ръководството на компанията това ще бъдат богатите градски жители, които ще бъдат привлечени от неговия пищен дизайн. За тях задвижването няма да има особено значение, тъй като държат на дизайна и интериора.
Все пак в Jaguar се надяват, че купувачите на топ-версиите F-Type ще се интересуват от новия електрически GT. Изключва се обаче бъдещият модел да получи двигател с вътрешно горене, като в компанията са решени да се превърнат в производител на изцяло електрически автомобили. Самият Глоувър вярва, че през 2030 електричеството ще бъде доминиращата задвижваща система на пазара, като индустрията все още не е представила наистина вълнуващи коли само на ток.