Воланът на един автомобил може да блокира или да спре да се върти плавно по редица причини. Водачът трябва да следи за първите признаци на този проблем, за да не се стигне до нежелани инциденти.
Основната причина е нарушаването на ъглите на подравняване на колелата. С течение на времето, освен проблеми с връщането на волана в "нулева" позиция, ще се забележи неравномерно износване на гумите.
Причината може да е и в неизправно окачване. Например, когато има голям луфт в сферичните шарнири воланът няма да изпълнява добре функциите си. Признаците са свързани с допълнително тропане, пукане и луфт в кормилната връзка.
Проблеми с кормилните щанги също могат да причинят блокаж на волана. Те се развалят поради честото шофиране по лоши пътища, което води до проблеми с подравняването на колелата.
Поради проблеми с помпата на сервоусилвателя, воланът отново може да спре да се връща в първоначалното си положение, а при рязко завъртане на една страна може да "зацикли".
Автомобилите с голям пробег обикновено имат силно износени кормилни рейки. Зъбците на този възел се износват с течение на времето и накрая воланът може напълно да се спре да се върти.