IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето го Volvo ES90 - и то не е седан

Новият електрически модел на шведите излиза с три варианта на задвижване

Шведският производител Volvo представи най-новия си модел – електрическото ES90. Противно на очакванията емблематичната марка твърди, че това не е седан, като се очакваше, или SUV, а се позиционира в собствен клас, който потребители сами могат да определят. На каквато и класификация да отговаря обаче, Volvo го смята за флагман за марката редом с EX90.


Volvo ES90


Ясната прилика се вижда в дизайна на ES90, като предната част има същите светлини в стил „Чука на Тор“ във формата на T, разположени над вертикално ориентирани фарове, обграждащи проста решетка в долната част на панела. С-образните задни светлини също много приличат на SUV, включително допълнителни LED светлини в стръмно наклоненото стъкло на задния капак.

ES90 споделя своята SPA2 архитектура с EX90, но размерите са малко по-различни. Междуосието се простира на 3098 мм, като е малко по-дълго от това на SUV-модела. Дължината е 4998 мм, тоест малко по-къса от тази на EX90. Пътният просвет от 203 мм също е по-малък, но това не се отразява на пространството в салона. Обемът на багажника е 495 литра, като при свалени задни седалки той се увеличава до 735 литра.


Volvo ES90


Кабината на ES90 е богата и минималистична, с 14,5-инчов портретен централен екран, управляващ почти цялата функционалност на автомобила. Това включва климатроник с четири зони и стерео Bowers & Wilkins с 25 високоговорителя, както и всички възможности за свързване, благодарение на вградения Google.

Водачът следи цялата важна информация чрез тесен 9,0-инчов дисплей, монтиран на кормилната колона, пред таблото. Heads-up дисплей също проектира информация върху предното стъкло. Освен няколко бутона на волана и превключватели за прозорците, останалото е цифрово, като точно това е начин, по който Volvo иска автомобилът му да бъде приет.


Volvo ES90


Шведите твърдят, че ES90 е най-мощният му автомобил, но не по отношение на конските сили. Това е изцяло свързано, софтуерно дефинирано превозно средство, използващо двойна конфигурация Nvidia Drive AGX Orin, която може да обработва над 500 трилиона операции в секунда. Според главния инженер и технологичен директор на Volvo - Андерс Бел, той е най-мощният по отношение на основния изчислителен капацитет.

Такава технология изисква силна архитектура и ES90 я предлага с 800-волтова система. Volvo казва, че може да презарежда до 350 kW, достигайки 300 км допълнителен пробег за 10 минути. Зареждането от 10 до 80% може да стане само за 20 минути и в зависимост от конфигурацията на автомобила е възможен пробег от 700 км. Част от това се дължи на наличната батерия от 106 kWh (използваеми 102 kWh), но Volvo също казва, че ES90 е най-аеродинамичният автомобил в историята на компанията, с коефициент на съпротивление от 0,25.


Volvo ES90


ES90 ще се предлага в три варианта при старта на продажбите. Версията с единичен двигател включва мотор, задвижващ задните колела, захранван от 92 kWh (88 kWh използваеми) батериен пакет. Максималната мощност е 245 к.с., а пробегът според европейския цикъл WLTP се оценява на 400 мили. Двойният мотор ES90 добавя втори мотор, завъртащ предните колела, увеличавайки комбинираната мощност до 442 конски сили. Той също така получава по-голям пакет батерии и прогнозен обхват от WLTP от 700 км.

Топ-версията на модела е ES90 Twin Motor Performance. Батерията остава същата, но комбинираната мощност от двигателите нараства до 670 к.с. Volvo твърди, че тази версия може да ускори до 100 км/ч за 3,9 секунди, въпреки че максималната скорост е ограничена (както всички версии на ES90) до 180 км/ч. Любопитно е, че въпреки добавената мощност, максималният обхват все още е 700 км. Компанията-производител вече приема поръчки за новия си флагман на повечето пазари в Европа, като предстои точните цени да бъдат обявени.


Още снимки на Volvo ES90 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И Волво не е шведски според кой? Безпунктоационният ***?Него ли да слушаме или останалите хора?
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    волво е толкова шведски колкото ти си потомствен викинг със сини очи руса коса и два метра висок
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долният. ( преди 1 месец )
    Баш шведски производител си е. Образовай се, преди да пишеш глупости.Навсякъде си пише, че Волво Карс е ШВЕДСКИ производител!!! Навсякъде.
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    Петре, на 18 години ли си или просто си кух? Волво карс НЕ Е ШВЕДСКИ, А КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ! От над 10 години! И тази дописка отива в СЕМ, да знаеш. Само фейк бълваш. Явно от Дж. Баучер 58 ви облъчват стабилно:)))
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прегледайте всички снимки, никак не е зле. Ако вярно прави поне 650км и има къде бързо да се зареди ще е добре продаван при скандинавците. На мен екстериорът ми харесва. Ако батерията е с 8-10 години гаранция, бих ползвал такова. Цената за Европа обаче ще е около 150хил, а тук има други солидни предложения с ДВГ.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Грозотия и тотално недоразумение що касае екстериора.Много красив и елегантен интериор!!!
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Хех, явно познах с таблета в средата и липсата на бутони. Иначе не е лош като дизайн, но интериор тип Тесла не е моето.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    фауве представи най малкото ID или UP
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    Отвън като цяло ми харесва, като изключим малко предната част. Като я няма традиционната решетка за охлаждането и така стои малко "постно" само с боядисана предна част. По-добре да бяха сложила някаква решетка все пак, щеше да е малко по-добре. Отвътре също много добре, но с едно много голямо НО.... Тази глупост с тези огромни таблети изплющяни по средата на таблото е потресаваща и не мога да я приема.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    100 процентов китаец на това волво само знаменцата са шведски