Когато купувате превозно средство от първокласен автомобилен производител, вие очаквате отлично качество и автентични компоненти, тъй като в крайна сметка това е част от това, за което плащате. Затова и можем да си представим шока за за някои клиенти на Volvo в Китай, когато те открили, че колите им са били оборудвани с фалшиви високоговорители.
В случая става въпрос за основни детайли от аудио-система от марката „Bowers & Wilkins“, която е една от най-скъпите на пазара, както и за дефектни кристални превключватели на скоростите. Шведският производител призна за проблема, като се извини на клиентите си и обяви, че започва разследване.
Скандалът избухна, след като собственикът на Volvo S60 съобщи, че е получил допълнително оборудване като промоционален подарък от китайски дилър на марката. Клиентът направил сравнение с други бройки от модела и открил някои нередности в салона. Една от тях е, че на високоговорителите имало надпис „Bowers & VVilkins“ (обърнете внимание на двете V вместо W). Освен това лостът за смяна на скоростите в кристален стил нямал функцията за излъчване на светлина, която обикновено се среща в моделите Volvo с най-високи нива на оборудване.
Други клиенти също проверяват своите коли и откриват, че надписът на високоговорителите е „Bovvers & Wilkins“ (и тук в първото име вместо W има две V), което предизвиква въпроса дали дали фалшивите продукти са били поставени умишлено. Засега остава неясно кои модели на Volvo са засегнати и дали всички те са били продадени от едно и също представителство.
В същото време уличеният в измама дилър на марката отказа да смени фалшификат с оправданието, че не говори английски и не може да направи разлика между „VV“ и „W“, настоявайки, че високоговорителите все още предлагат висококачествен звук.
„Volvo Cars отдава голямо значение на „неправилното поведение в процеса на продажба на нови автомобили“, докладвано от някои клиенти наскоро. Дълбоко се извиняваме за неприятностите и неудобството, причинени на клиентите от този инцидент. Започваме разследване, като ще проучим задълбочено причината за инцидента и ще се справим правилно с него в съответствие със законите и разпоредбите, за да гарантираме, че законните права и интереси на клиентите са напълно защитени“, обявиха на свой ред официално от компанията.
И местните медии показват, че инцидентът е подкопал доверието в шведския автомобилен производител в Китай, където марката вече е изправена пред спад в продажбите през последните години. Въпреки че 2024 беше рекордна година за Volvo в световен мащаб със 763 389 продадени единици, продажбите в Китай паднаха до 156 000 единици, което е спад от 8,2% в сравнение с 2023.