Renault 5 е големият шанс на марката да доминира в електрическите автомобили. Почти всички, които са продадени за по-малко от година в Западна Европа, трябва обаче да влязат в сервиза. Иначе могат да блокират.
Затова Renault стартира кампания за изтегляне на свои електрически R5. На пазара от миналата есен, градският електрически автомобил може да претърпи повреда, която напълно да го блокира. Една проста актуализация решава проблема, но трябва да се направи в сервиз.
Собствениците на близо 16 000 електрически Renault R5 са били информирани за „потенциална невъзможност да запалят“ колата си и са поканени на среща, съобщи Renault. Това е изтегляне, което засяга почти всички автомобили, продадени от пускането на модела на пазара, съобщават испански и италиански медии.
Компютърът, който управлява инвертора на двигателя, трябва да бъде препрограмиран. Това засяга 15 722 броя Renault R5 в Европа и 10 броя Alpine A290 във Франция. Автомобилите са произведени между 1 септември 2024 г. и 23 декември 2024 г. в завода в Дуе, Северна Франция.
Renault кани своите клиенти да си уговорят среща с техния дилър, за да извършат безплатно „ препрограмиране на главното ECU на инвертора на електродвигателя“. Това е компютърът, който управлява системата, преобразуваща постоянния ток от батерията в променлив, за да задвижи двигателя. Иначе съществува шанс колата да откаже да стартира въобще. След това на екрана може да се появи червена светлина, придружена от съобщението „Повреда на електрическия мотор“. Може също да е невъзможно да превключите в режим Drive (D) или R (Reverse).
Тази „техническа операция“ ще продължи около тридесет минути, твърди Renault. Марката смята, че това не е изтегляне в тесния смисъл, тъй като „не е проблем с безопасността“. И не излага на риск пътниците в автомобила.
В момента Renault 5 electric се предлага на повечето пазари в две версии. Renault 5 E-Tech е най-мощният в гамата. Той има 150 к.с. и 52 kWh батерия, която гарантира 412 км пробег по WLTP. По-високото ниво на оборудване, наречено Iconic Cinq, е с пробег 409 км WLTP. По-късно гамата ще бъде разширена с по-евтино Renault 5 E-Tech със 122 к.с. и 40 kWh батерия.