През годините повечето автомобилни производители са допускали големи грешки, като някои от тях имат сериозно последствия. Често те са свързани с дизайна или маркетинга на даден модел, което води до неговия епичен провал на пазара. Някои от тези гафове все още преследват големи автомобилни компании и лепват петно на репутацията им.
Най-големите гафове на автомобили производители (ГАЛЕРИЯ):
През 2012 Hyundai и Kia се озоваха в неудобно положение, когато Агенцията за околната среда (EPA) откри, че двата корейски производителя на автомобили са завишили оценките за горивна ефективност за няколко модела. Така те са дали на потребителите фалшиви очаквания за това колко далеч наистина могат да стигнат колите им с един резервоар.
Самите модели всъщност се представиха добре на пътя като разход на гориво, но така и не успяха да постигнат посочените показатели, но клиентите определено бяха разочаровани. Hyundai и Kia трябваше да се извиняват, като коригираха данните и предложиха компенсации. В крайна сметка двете марки успяха да върнат доверието на потребителите, но им бяха нужни няколко години за да изчистят репутацията си.