Специално издание на специално издание – това е едно от най-точните описания на BMW M4 CS Edition VR46. То е базиран е на M4 CS, пуснато миналата година, но с няколко козметични промени, чиято цел е да отбележат 46-а годишнината на легендата в мотоциклетните спортове Валентино Роси. Известният с прякора „Доктора“ деветкратен световен шампион по мотоциклетизъм сега е пилот на BMW Motorsport, а 46 е номерът, с който се състезаваше и с който се превърна в легенда.
Специалното M4 CS Edition VR46 се предлага в два цвята - син Marina Bay Blue Metallic или в матов Frozen Tanzanite Blue Metallic, които не са достъпни за стандартното M4 CS. Освен очевидния мотив „46“, колата получава акценти в жълто, което през годините се превърна в един от отличителните цветове, използвани от Роси и екипа му.
BMW запазва откритите въглеродни влакна на обикновения M4 CS, но логата „46“ са ръчно рисувани, а на покрива има автограф на мотоциклетиста. Има надпис „VR6“ отзад, а жълтото е частично използвано за летите джанти, за да обозначи къде се вентилът на гумата. Вътре също има повече жълто, а темата „VR46“ се забелязва на праговете на вратите, седалките и на други места.
Няма механични промени спрямо стандартното M4 CS, така че туин-турбо, 3,0-литровият редови шестцилиндров двигател продължава да произвежда 550 к.с. Осемстепенната автоматична скоростна кутия и xDrive позволяват ускорение от 0 до 100 Ком/ч за 3,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 303 км/ч.
BMW ще направи само 92 автомобила, като производството е разделено по равно между двата цвята – 46 в Marina Bay Blue Metallic и останалите 46 в Frozen Tanzanite Blue Metallic. Засега са известни цените за американския пазар, където те стартират от 155 000 долара. И това прави M4 CS Edition VR46 най-скъпото M4 в историята. За сравнение, стандартното M4 CS, чийто тираж е ограничен на 1700 бройки, струва с 31 500 долара по-малко, а хардкорното двуместно M4 CSL (тираж 1000 бройки) е с 15 100 долара по-евтино.
Все пак, трябва да се уточни, че BMW продаде много по-скъпа кола, която до голяма степен беше свързана с M4. Това е 3.0 CSL (50 единици), чиято официална цена никога не беше съобщена официално, но се твърди, че подразделението M я у продава за около $750 000. Колата по същество беше преработено M4 CSL с ръчна скоростна кутия и допълнителна мощност.
Покупката на M4 CS Edition VR46 дава на собствениците възможност да се срещнат с Валентино Роси в Италия, както и да тестват най-новите М-модели на пистата „Марко Симончели“ (известна по-рано като „Мизано“).
Още снимки на уникалното спортно купе - вижте в галерията: