Бъдещите електрическите версии на автомобилите на Mini може да преминат към задвижване на задните колела, което ще бъде генерална промяна за марката. А причината е, че новата архитектура на компанията-майка BMW за „зелени“ модели не е съвместима с предното задвижване.
Промяната не е официално потвърдена, но представители на BMW са посочили, че обмислят различни варианти, пише Carscoops. Като причина се посочва, че платформата Neue Klasse, разработена от BMW за електрически превозни средства, предлага две конфигурации - задвижване на задните колела или задвижване на всички колела.
Марката Mini, която е част от концерна, може да започне да използва новата архитектура с цел унификация и намаляване на разходите за разработване на модели. В този случай британските компактни коли ще се отдалечат от обичайното задвижване на предните колела. Всички модели на Mini от 1959 насам са изградени на базата на архитектура с предно задвижване. С изключение на отделни модификации със задвижване на всички колела.
Членът на борда на директорите на BMW - Йоахим Пост, коментира, че все още не е взето решение за използването на Neue Klasse на Mini. Определено обаче в концерна нямат намерение за адаптират платформата към предно задвижване. Евентуалната промяна обаче няма да се състои скоро, тъй като пускането на нови електрически Mini не е на дневен ред. „Зелените“ версии на моделите на марката бяха пуснати само преди две години, така че техният жизнен цикъл едва сега е започнал.
Текущата гама от електрически модели Mini включва Cooper, Countryman и Aceman. Първоначално се предполагаше, че те ще бъдат допълнени от кабриолет, базиран на хечбека с три врати. В края на декември обаче стана известно, че проектът е напълно затворен поради отслабване на търсенето на премиум автомобили.