fallback

Audi призна: в миналото качеството на материалите беше по-добро

Германският производител на премиум автомобили обеща бързо да промени ситуацията

В средата на 90-те години автомобилите на Audi се отличаваха с качеството на изработката и материалите. Това помогна на производителят от Инголщад да се превърне в премиум производител и конкурент на Mercedes-Benz и BMW. В последните години обаче тази репутация започна да се разклаща, като една от основните причини за това бяха промените в ръководството на компанията.

Честата смяна на мениджърите по разработка и ръководителите на отдели доведе до забавяне на пускането на фундаментални модели. Това обаче вече е преодоляно, като само през миналата година Audi представи шест нови автомобила - A6 e-tron, Q6 e-tron, A5, A5 Avant, Q5 и Q5 Sportback. Освен това новият A6 Avant с ДВГ също ще бъде представен след няколко седмици.

По този начин Audi запълни някои важни пропуски, но не реши всички проблеми. Един от тях си остава качеството на материалите, използвани в интериора, което се вижда при A6 e-tron, Q5 и други модели на марката. В някои случаи то е разочароващо, което може да обърка много от лоялните клиенти на марката.

Проблемът не е толкова в това, което виждате или докосвате, защото на пръв поглед всичко все още изглежда с добро качество. Въпреки това, се забелязват неща, които допреди няколко години бяха немислими за Audi. Твърдата пластмаса, използвана за панелите на вратите и арматурното табло, изглежда доста обикновена, докато някои боядисани пластмасови облицовки около дръжките на вратите и централната конзола могат видимо се увреждат с течение на времето.

И ако в миналото интериорът на Audi създаваше впечатлението, че е изработен от материали от най-високо ниво, днес нещата са различни. И пестенето от материали, особено като се имат предвид високите цени на моделите на марката, може да се окаже риск в дългосрочен план. В компанията обаче явна са открили проблема и смятат да го решат възможно най-бързо.

За това призна Оскар да Силва Мартинс, който отговаря за комуникациите в Audi по отношение на продуктовата гама и технологиите. В отговор на въпрос от журналисти той беше изненадващо самокритичен: „Определено в миналото качеството ни беше по-добро, но ще се върнем към тези нива. Признавам, че може би подценихме очакванията на клиентите и медиите и така намаляването на разходите беше е направено на грешните места.“

Подобно признание е доста необичайно в индустрията и заслужава уважение. Освен това присъстващите ръководители на Audi очакват, че скоро ще има подобрения в тази област. С фейслифта на по-новите модели от тях трябва да бъдат премахнати по-евтините материали и съответно да бъдат заменени с такива от по-висок клас.

В защита на Audi трябва да се каже, че ситуацията не е много по-различна другаде. Дори в Mercedes качеството на материалите спадна през последните години, без да има конкретни признаци на подобрение. BMW, от друга страна, премина през подобен период в началото на 2010-те години с 3-Series (F30), но след това промени нещата в положителна посока.

Според някои източници в разработката непрекъснатото затягане на разпоредбите за емисиите, безопасността на краш тестовете,  киберсигурността и хомологацията силно засяга разходите за разработка, което води до съкращения в други области.

fallback
  • #11
    Car guy ( преди 1 месец )
    И при старите (80-те, 90-те, 00-те години) и при сравнително новите коли VW си остават с най-гадните пластмаси вътре. Ауди винаги са били една идея по-добре, Съгласен съм, че едно време в Тойота и Хонда интериорите бяха по-добри от средния европейски, обаче последните години и те яко се излагат. В Тойота специално изглеждат като от рециклирано Лего.
  • #10
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Поне Ауди все още разработват повечето двигатели във концерна,изключението е Порше,които си имат собствени двигатели.За съжаление вече ги няма легендарните 1.9ТДИ и 1.8Т,които също са разработка на Ауди.Относно интериора нямам допир до новите Аудита,но имах допир до А4 Б6,внос от Америка.Явно за американския пазар,качеството е по-добро,незнайно защо!
  • #9
    до 8 ( преди 1 месец )
    Ти си типичен пример за сляп японофил. Вярно ли толкова скъсал с реалността? За да кажеш подобно нещо, трябва да си виждал не повече от 2-3 коли през живота си. Да не говорим, че на японските дори на снимка им личи с колко евтини пластмаси са. А като се качи човек...ужас. Не само че са твърди и изглеждат зле, но са зле напаснати и са сложени на места, където краката и ръцете се опират редовно. Албена Вулева, ергономия нулева...
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Японците навремето правеха най качествените интериори. Яки пластмаси не се чупят като европейските. Toyota имаха и едни много готини тапицерии които са супер здрави и са много удобни за разлика от кожата. Аз лично не мога да понасям коли с кожени седалки. Особено лятото на голо да усещаш на допир с кожата е много неприятно. Имам фобия. Също и на немските коли тапицериите са гадни и твърди. Особено на Шкода и VW. Пластмасите са гадни. Европейците никога не са правили хубави пластмаси.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    всички VW вътре са еднакви, единствена причина - пестене на пари, цените обаче рязко нагоре качеството надолу и къде са тия пари?
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябва да има премиум автомобили и бюджетни .. сега всичко се обърка. Шкода стана фолксваген на цени , фолксваген стана Ауди , те пък искали на цените на порше да продават дачия трябваше да е опростена служебна кола и се продаваше добре но ето че вече струва колкото рено и се появиха дисплеи и луксозни екстри.. в същото време къде е бюджетната марка на БМВ? Това си е сериозна пазарна ниша.Нова кола каквато трябваше да е дачия не бива да надвишава 20 бона.. без излишни глезотии, най необходимото
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това, че са го казали, не означава, че ще стане. Също бяха казали, че клиентите им са недоволни от липсата на бутони (вярно) и ще оправят проблема, а направиха точно обратното. Всичките им нови модели излизат с 2 + 1 екрана и никакви бутони.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Леле. Като помня на старото ми Ауди а4 навремето как му се накъсаха тапицериите , изтъркаха надписите и разхлопа интериора.. чак ме е страх да си помисля дори за ново Ауди . Нищо за сметка на по лоши материали от Ауди тъкмо обявиха че ще напомпат още цените . Пълна комедия
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Намаляване на разходите, но пък вдиганене на цените!!! Клиентите не са бaлъци и не купуват...Вдигане отново на качеството и съответно на цените и продажбите спадат съвсем и са достъпни само за ограничен кръг богаташи...стават бутикова "премиум" марка )))
  • #2
    Ооооо ( преди 1 месец )
    Същата работа с Мерцедес.,, Мерцедес и всички останали!".Пълни глупости, приказки все от ***.Беше то. Сега японските и корейските колите са много по-издръжливи от ,, Светата троица".А цената им е по 4-5 пъти по-ниска.
fallback
Последни