ЛАНДСХУТ, от нашия пратеник. Само след шест месеца отношението ни към електромобилите може да се промени коренно - не заради политически забрани на ДВГ, и не заради финансови стимули, а просто защото те ще станат доста по-добри. Поне такова е обещанието, с което BMW представи тази седмица новата си, шеста генерация електрическо задвижване.
Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW за доставките, представя 6-ото поколение електрическо задвижване на компанията
На събитието в завода на баварците в Ландсхут, край Мюнхен, бяха представени електромоторите от ново поколение, радикално променените батерии и силова електроника, които ще са в сърцето на бъдещата Neue Klasse. Изцяло новата гама електрически модели на BMW ще дебютира тази есен с кросоувър, аналогичен по размери на Х3 и произвеждан в новата, свръхмодерна фабрика в Дебрецен. Ако показателите, обещани от шефовете на компанията, се сбъднат и в реалността, това ще промени изцяло развитието на електромобилите.
10 факта за новото поколение задвижване на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Първите пет поколения електромобили на BMW ползваха призматични клетки, събрани в модули. За шестото баварците преминават към цилиндрична клетка - с подобна форма на тази, използвана от Tesla, но с доста по-различна конструкция и химия. Технологията е разработена съвместно от BMW (в специалните центрове за компетентност по батериите в Мюнхен и Парсдорф) и техните доставчици на батерии - CATL и EVE. Патентните права са поделени между компаниите и никой друг автомобилен производител не може да ползва тази технология без одобрението на BMW, увери ме членът на борда по снабдяването Йоахим Пост.
НА СНИМКАТА: Новите цилиндрични клетки на BMW (вляво) и как те ще се вграждат директно в шасито, с блока на силовата електроника отгоре (вдясно)
Видео от представянето в Ландсхут вижте тук: