fallback

Защо японците сменят маслото на двигателя толкова често

Това се дължи на комбинация от фактори, сред които са манталитет и начин на употреба на автомобила

В Япония поддръжката на автомобили се третира с особено внимание, което позволява на автомобилите да останат в отлично състояние дори с впечатляващ пробег. А едва от основните причини за тяхното дълголетие е честата смяна на двигателното масло. Съществуват много стереотипи относно тази процедура, но реалността понякога е различна, категорични са експерти.

Превозните средства, пристигащи от Япония, често имат стикери, показващи, кога са преминали редовното си обслужване. И числата говорят сами за себе си – в повечето случаи маслото на двигателя се сменя приблизително на всеки 5000 км. И това е въпреки факта, че Япония разполага с висококачествено гориво, а климатът е сравнително мек.

Японската система за поддръжка на автомобили е породила много теории. Някои смятат, че маслата, използвани в тази страна, губят свойствата си твърде бързо, докато други са убедени, че честата подмяна удължава живота на двигателя. Истинските мотиви за такова голямо внимание към поддръжката обаче далеч не са толкова очевидни.

В много отношения този подход към поддръжката се дължи на манталитета на японците, което се отразява и в грижата за оборудването. Не е тайна, че старите японски устройства - от електроника до домакински уреди, могат да функционират безупречно в продължение на десетилетия. В Япония е обичайно да се действа проактивно, да се следват препоръките на експертите и да не се чака критично износване. И тъй като високият стандарт на живот позволява да се инвестира в поддръжка на автомобила без никакво колебание, местните шофьори предпочитат да сменят маслото по-рано, минимизирайки потенциалните рискове за двигателя.

Друга от основните причини за честата смяна на маслото в Япония са особеностите на градския трафик. Въпреки че транспортната система на страната е силно развита, в мегаполисите шофьорите често трябва да стоят дълго време в задръствания. При тези условия двигателят работи на празен ход, а моторното масло се износва не само в зависимост от изминатите километри, но и от общото време на работа на двигателя.

Ето защо японските инструкции за експлоатация често съдържат препоръки, които вземат предвид градското шофиране. Например за хибридна Toyota Prius, която се използва в тежък трафик, автомобилният производител препоръчва смяна на маслото на всеки 5000 км и смяна на масления филтър след 10 000 км.

Също така си струва да се отбележи, че японските шофьори предпочитат да използват достъпни масла, направени по метода на хидрокрекинг. Те са с по-ниска издръжливост от напълно синтетичните аналози, поради което изискват по-честа подмяна.

Средният експлоатационен живот на моторното масло е около 300 часа активна работа на двигателя. Като се има предвид, че в условията на гъст градски трафик скоростта рядко надвишава 20 км/ч, лесно е да се изчисли - само след 6000 километра смазката губи свойствата си. Собствениците на автомобили в Япония обаче предпочитат да не чакат до достигане на границата на износване и сменят маслото по-рано, за да поддържат двигателя в най-добра форма.

fallback
  • #29
    Румбо ( преди 1 месец )
    Има смисъл в тая работа.Забелязал съм,че след около 5000 км започва да гори по малко масло и към 7000 увеличава.Това за двигател X16XEL(маслояда) на Опел,но и при други е така.Затова практикувах следното-след 5000 доливам колкото да доближи макса и на 8-9хил сменям маслото(да не прехвърля годината!).Разход на масло-1л между смените.
  • #28
    До 9 ( преди 1 месец )
    Мечтателникът, да си избършеш жълтото около устата преди лягане, после може и бялото, останало ти като спомен от японците.
  • #27
    до 26 ( преди 1 месец )
    Единственото, което японецът е измислил, е сепукуто. Смяната на маслото го е измислил един немец на име Ото по времената, когато японците са се обличали с дървени доспехи и са се гонили по горичките. През следващите десетилетия хиляди химици и инженери - французи, американци, англичанин, но със сигурност не японци - намират начин да направят маслата и двигателите по-издържливи. Това се нарича прогрес - нещо, което японците не разбират.
  • #26
    Механика ( преди 1 месец )
    Японеца го е измислил. Сменяш маслото често и ти е мирна главата. Слагаш обикновено масло (оригинално обаче, а не менте) и си го сменяш по-често отколкото да слагаш някакви скъпи извънземни масла и да си мислиш, че дълго време ще имат същите смазочни качества. Това няма как да стане. Маслото се сменя всяка година задължително и не трябва пробега да е повече от 8-10 000 км. Всичко друго е лъжа и измама. Това да сменяш на 20-30 000 км е само за неуки джендърчета, които нямат представа от техника.
  • #25
    Николов ( преди 1 месец )
    Ако карате предимно в трафик, въздухът е наситен с частици от триенето на накладките, които са абразивни и това налага смяна на масло и филтри по-често.
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Обобщението на всички коментари: японците са технологично, цивилизационно и идеологически изостанали.
  • #23
    Кордит 9 мм. ( преди 1 месец )
    Като стана дума за "необслужваеми" акумулатори,на които няма как да се контролира нивото и гъстотата на електролита-"отварял" съм излезли от употреба такива и количеството в тях е около половината обем.
  • #22
    гошката ( преди 1 месец )
    Миналия месец взех един нов "миксер" и ми казаха да намина в сервиза след 3 години за технически преглед - нямало какво толкова да и се прави.
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аве кои сте вии, че да казвате на ***-хулиганя кога ще си сменя маслото ве?! Той кара само ултрапремиум коли внос от Юпитер и там са му казали като хвърли колата да си вземе маслото в буркан от туршия за другата вее.
  • #20
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Карах Пасат Олтрак 2.0 ТДИ 8 години. От 0 до 155х км. Смяна на масло на 30х км без доливане и тн. Сега карам 5-та серия 530 бензин 22-ра година първа смяна на 21х сега е на 42х и ооказва че има още 7х км. Колата е в гаранция.
fallback
Последни