fallback

Защо японците сменят маслото на двигателя толкова често

Това се дължи на комбинация от фактори, сред които са манталитет и начин на употреба на автомобила

В Япония поддръжката на автомобили се третира с особено внимание, което позволява на автомобилите да останат в отлично състояние дори с впечатляващ пробег. А едва от основните причини за тяхното дълголетие е честата смяна на двигателното масло. Съществуват много стереотипи относно тази процедура, но реалността понякога е различна, категорични са експерти.

смяна на масло

Превозните средства, пристигащи от Япония, често имат стикери, показващи, кога са преминали редовното си обслужване. И числата говорят сами за себе си – в повечето случаи маслото на двигателя се сменя приблизително на всеки 5000 км. И това е въпреки факта, че Япония разполага с висококачествено гориво, а климатът е сравнително мек.

Японската система за поддръжка на автомобили е породила много теории. Някои смятат, че маслата, използвани в тази страна, губят свойствата си твърде бързо, докато други са убедени, че честата подмяна удължава живота на двигателя. Истинските мотиви за такова голямо внимание към поддръжката обаче далеч не са толкова очевидни.

В много отношения този подход към поддръжката се дължи на манталитета на японците, което се отразява и в грижата за оборудването. Не е тайна, че старите японски устройства - от електроника до домакински уреди, могат да функционират безупречно в продължение на десетилетия. В Япония е обичайно да се действа проактивно, да се следват препоръките на експертите и да не се чака критично износване. И тъй като високият стандарт на живот позволява да се инвестира в поддръжка на автомобила без никакво колебание, местните шофьори предпочитат да сменят маслото по-рано, минимизирайки потенциалните рискове за двигателя.

Друга от основните причини за честата смяна на маслото в Япония са особеностите на градския трафик. Въпреки че транспортната система на страната е силно развита, в мегаполисите шофьорите често трябва да стоят дълго време в задръствания. При тези условия двигателят работи на празен ход, а моторното масло се износва не само в зависимост от изминатите километри, но и от общото време на работа на двигателя.

Ето защо японските инструкции за експлоатация често съдържат препоръки, които вземат предвид градското шофиране. Например за хибридна Toyota Prius, която се използва в тежък трафик, автомобилният производител препоръчва смяна на маслото на всеки 5000 км и смяна на масления филтър след 10 000 км.

Също така си струва да се отбележи, че японските шофьори предпочитат да използват достъпни масла, направени по метода на хидрокрекинг. Те са с по-ниска издръжливост от напълно синтетичните аналози, поради което изискват по-честа подмяна.

Средният експлоатационен живот на моторното масло е около 300 часа активна работа на двигателя. Като се има предвид, че в условията на гъст градски трафик скоростта рядко надвишава 20 км/ч, лесно е да се изчисли - само след 6000 километра смазката губи свойствата си. Собствениците на автомобили в Япония обаче предпочитат да не чакат до достигане на границата на износване и сменят маслото по-рано, за да поддържат двигателя в най-добра форма.

fallback
  • #9
    до 7 ( преди 2 месеца )
    Опитът ти за сарказъм беше излишен. И така ни е ясно, че си нещастен японофил, за който реалността е нещо чуждо.
  • #8
    Поправка ( преди 2 месеца )
    Става дума за коментар 4
  • #7
    До 6 ( преди 2 месеца )
    С колко малко думи си описал, че си пълен пpocтak. Браво!
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Междувпрочем, японските коли са печално известни с прегряването си в задръствания и при големи натоварвания като теглене или по-чевръсто шофиране. Не е известно колите от никоя друга държава да прегряват. На японците не са им виновни задръстванията, нито маслото, а че пестят от елементарно охлаждане, както пестят от спирачки!!!, обезшумяване, антикорозионна защита, комфорт и какво ли още не.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Японска техника - сменяй масло на 5000 като безмозъчен роб. Немска техника - интервалът на смяна се определя интелигентно според начина на каране на колата и условията в двигателя. Може да е 15, може да е и 30 хил. Японска техника - заробва с изостаналостта си. Немска техника - няколко реда код спестяват много пари и време на собствениците.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колко думи са изписали, за да обяснят очевидното - японците са технологично изостанали и тъпоумни.
  • #3
    До # 2 ( преди 2 месеца )
    Явно и ти си невеж, щом твърдиш че първите комън рейл дизели на Тойота са били на Пежо!
  • #2
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Явно си много невеж щом твърдиш, че няма проблеми с японските коли. Има и още как! Петърчо е писал, писал и чак накрая е споменал защо сменят толкова често използват нискокачествено масло и стоят в задръствания. При най-вече извънградско шофиране и качествено масло, периодът на смяната може да е в пъти по-дълъг. И да споделя една тайна първите комън рейл дизели в коли на Тойота бяха на Пежо. Рено пък доставяха двигатели на Волво и на Джип. Наскоро и на Мерцедес. Правете си изводите.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Японците са умни и прагматични хора, които държат на техниката си. На запад в повечето случаи са точно обратното. Гледат да изтика колата гаранцията, а другия собственик да му мисли. Не случайно Тойота дават 15 г гаранция или 250 000 км пробег което настъпи първо. Обслужването на колите им е на 15 000 км или на 12 месеца което настъпи първо. Така колите им са в топ състояние и няма никакви проблеми с тях. Надеждността им е на най-високо ниво и никой не може да ги стигне.
fallback
Последни