IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan влезе в режим "паника"

Обещаният "спасителен" нов SUV май ще се окаже просто Mitsubishi със сменена емблема

Шефовете на Nissan все повече изглеждат изпаднали в "режим паника", както пророкува бившият им шеф Карлос Гон още преди месец. Два дни след като спасителното сливане с Honda пропадна окончателно (провалено, както отбелязва InsideEVs, от "прекомерната гордост" на Nissan), шефовете на компанията представиха плановете си за съживяване на бизнеса. Те предвиждат лансирането на шест нови модела през следващите две години, плюс масови съкращения на работна ръка и орязване на други разходи.
  
   
Nissan, Mitsubishi Outlander, X-Trail PHEV
Обещаният нов плъг-ин хибриден X-Trail поразително прилича на съществуващия Mitsubishi Outlander PHEV
  
     
Вглеждането в детайлите на плана обаче не вдъхва особен оптимизъм. От шестте нови модела два са електромобили в ниските ценови сегменти, с минимален марж на печалба, други два са модели, популярни само в Азия (миниван и миниатюрен "кей кар"), и само два са SUV автомобили в най-доходните и конкурентни сегменти на пазара - нова плъг-ин хибридна версия на X-Trail/Rogue, и актуализация на сегашния хибриден Rogue e-Power. Плъг-ин хибридът действително би могъл да отвори за Nissan някои пазари, от които марката се самоизключи в последните години. Има само един проблем: ако се съди по затъмненото изображение на бъдещите модели, показано от японците, този бъдещ X-Trail PHEV изобщо няма да бъде Nissan, а само... Mitsubishi Outlander със сменена емблема. Outlander и актуалният X-Trail действително са на една и съща платформа, но бяха разработени поотделно, с различни настройки, компоненти и дизайн. Сега явно острият недостиг на средства е принудил японците да вземат наготово колата на побратимената си компания.
 
   
Nissan, нови модели 2025-2026

Другите новости също не звучат прекалено перспективно: следващо поколение на все по-малко търсения електрически Leaf, нов малък електрически хечбек за Европа (вероятно наследник на Micra, на платформата на новото Renault 5 E-Tech),  фейслифт на един от "кей кар" моделите за японския пазар и накрая голям миниван, който също ще се предлага основно в Япония. Nissan представи като предстоящ и електрическия седан N7, но той всъщност вече се продава в Китай.

Междувременно анализаторите продължават да коментират защо е пропаднала сделката с Honda, която се ползваше с активната подкрепа на могъщото японско министерство на икономиката. Според Reuters основната причина за провала е гордостта на шефовете на Nissan, които категорично отказали да се превърнат в дъщерна компания на Honda. Източници от Honda пък разкриват, че били шокирани колко бавно се вземат решенията в Nissan. "Това е проблем на мениджмънта", смята Джули Буут от Pelham Smithers Associates. 

"Те тотално надценяват своята позиция и стойността на бранда си, както и собствената си способност да преобърнат тенденцията и да спасят бизнеса". Японското правителство също няма реалистична представа какво се случва в автомобилната индустрия, смята Буут. Сега последната надежда за Nissan остава стратегическа инвестиция от страна на тайванската Foxconn, прочута като производителя на iPhone за Apple. Поделението за електромобили на Foxconn се ръководи от бивш шеф в Nissan, а компанията е вече голям инвеститор в японската икономика чрез дела си в електронния гигант Sharp.


 

 

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Жицата ( преди 2 месеца )
    Това ги чака и нашите европейски марки ако не се вземат в ръце. ДВГ- то умира, не днес или догодина, но умира. Изгубят ли икономията от мащаба рязко ще му се изстреля. Всички дето се офлянкват са пътници.
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ри ( преди 2 месеца )
    Ако не беше Рено вече щяха да за забравени отдавна
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нисан има нужда от свестен градски джип/кросовър, който не прилича на Juke, има нужда от поне един нормален седан с кобми версия, малка кола, пикап, но най-вече - Нов Z, чемстарият просто не емпопулярен и нов GT-R ( Аз бих го кръстил направо Skyline). За съжаление, след 2005-та, юарката се промени тотално и не мисля, че ще св орпави, ковто е жалко.
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Foxconn! Та това е равнонна робски труд! Ууууу Нисан, уууууу!
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да произвеждат това, което се търси автомобили с ДВГ.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    raiders ( преди 2 месеца )
    Колко жалко за нисан, но реалността и положението в 2025 ще е така! Ако за същите пари или по-малко, мога да взема.по-добра кола, та даже и китайска мача свършва. Кашкай беше един от първите модерни пакетни сувове, а сега дори и с обновлението му от миналата година няма шанс. Цената отиде 58к и нагоре, а киа спортидж тази година изкарват новия модел и без това.е най-продаван джип в България от няколко години.
  • #2
    16 rate up comment 20 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    Който мине през рено, от него Нисан не става!
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вдигането да мощността на Rogue e-Power до поне 250 к.с. би помогнало. В момента за този разход на гориво който дава са му малко конете.