IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спад на автомобилите, но бум на мотоциклетите в Европа

Интересът към мощните двуколесни машини расте с 10% годишно. При мотопедите има отлив

Европейците купуват все повече нови мотоциклети. Регистрациите им на пет от най-големите пазари (Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство) достигнаха 1 155 640 единици през изминалата 2024 година,. Това представлява увеличение от 10,1% в сравнение с 2023 (1 049 898 бройки).
 
 
Мотоциклети продажби


И друга интересна тенденция. Продажбите на мотопеди са намалели с 6,5% на същите пазари.

По-конкретно по държави. Регистрациите на нови мотоциклети в Германия са се увеличили с 16,3%, достигайки 248 618 единици. За Испания числата са съответно 14,2% и 229 685. В Италия - 10% и 352 294. Франция и Обединеното кралство показаха по-скромен ръст - съответно 3,5% за "петлите" (214 049 единици) и 2,7% при британците  (110 994 единици).

В рамките на пазара на мотоциклети - регистрациите на мотопеди, мотоциклети с по-малък работен обем, достигнаха общ обем от 180 591 единици на шестте европейски пазара, наблюдавани от Европейската асоциация на производителите (АСЕМ). Става въпрос за Белгия, Франция, Германия, Италия, Холандия и Испания. Това означава намаление от 6,5% в сравнение с миналата 2023 година (193 145 единици).

Въпреки общата тенденция - Италия завърши годината с увеличение на обема на регистрациите на мотопеди, достигайки 22 301 бройки или ръст от 19%. Следва я Белгия с 30 716 единици, като няма значителна промяна в сравнение с 2023 година. Останалите пазари отбелязаха намаление на годишния обем на регистрациите на мотопеди, въпреки лека вълна на увеличение в самия край на 2024 година. Германия регистрира спад от 16,1% (14, 790 единици), Франция с 12,5% (65 978), Испания с 12% (14 574) и Холандия с 5,3% (32 232).

  
мотоциклети


Генералният секретар на ACEM Антонио Перло подчерта, че „силният ръст на регистрациите на мотоциклети на основните европейски пазари през 2024 г. демонстрира нарастващата им привлекателност за градска мобилност и свободно време“.

Но истината е малко по-друга. Перло сам призна, че значителна част от този ръст се дължи на регистрациите на превозни средства преди новия стандарт за емисии Euro5+, който беше въведен на 1 януари 2025 година. Така че може да се очаква „корекция“ на пазара през първата половина на 2025 година.
 

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Do 2 ( преди 1 месец )
    Във всеки случай е много по-опасно пък то каквото и да караш разбира се ако внимаваш е по-малък шанса
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    Истината е, че ако човек подходи с акъл карането на мотор всъщност не е много по-опасно от това на автомобил. Проблемите, особено в Бг са липсата на въпросния акъл и за сметка на това неподплатеното с нищо самочувствие тип "аз съм най-големия". Масово хората си мислят, че глоксовете и книжката са препоръчителни, изграждането на умения е загуба на време и екипировката е за балъци. Всеки *** може да дава газ на права линия, но малко са тези, които знаят как да спират, завиват, позиционират и т.н.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лоша работа, с мотори шанса за смърт е 20 пъти по-голям. Ама естествено всеки има право да се самоубие за адреналин