Европейците купуват все повече нови мотоциклети. Регистрациите им на пет от най-големите пазари (Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство) достигнаха 1 155 640 единици през изминалата 2024 година,. Това представлява увеличение от 10,1% в сравнение с 2023 (1 049 898 бройки).
И друга интересна тенденция. Продажбите на мотопеди са намалели с 6,5% на същите пазари.
По-конкретно по държави. Регистрациите на нови мотоциклети в Германия са се увеличили с 16,3%, достигайки 248 618 единици. За Испания числата са съответно 14,2% и 229 685. В Италия - 10% и 352 294. Франция и Обединеното кралство показаха по-скромен ръст - съответно 3,5% за "петлите" (214 049 единици) и 2,7% при британците (110 994 единици).
В рамките на пазара на мотоциклети - регистрациите на мотопеди, мотоциклети с по-малък работен обем, достигнаха общ обем от 180 591 единици на шестте европейски пазара, наблюдавани от Европейската асоциация на производителите (АСЕМ). Става въпрос за Белгия, Франция, Германия, Италия, Холандия и Испания. Това означава намаление от 6,5% в сравнение с миналата 2023 година (193 145 единици).
Въпреки общата тенденция - Италия завърши годината с увеличение на обема на регистрациите на мотопеди, достигайки 22 301 бройки или ръст от 19%. Следва я Белгия с 30 716 единици, като няма значителна промяна в сравнение с 2023 година. Останалите пазари отбелязаха намаление на годишния обем на регистрациите на мотопеди, въпреки лека вълна на увеличение в самия край на 2024 година. Германия регистрира спад от 16,1% (14, 790 единици), Франция с 12,5% (65 978), Испания с 12% (14 574) и Холандия с 5,3% (32 232).
Генералният секретар на ACEM Антонио Перло подчерта, че „силният ръст на регистрациите на мотоциклети на основните европейски пазари през 2024 г. демонстрира нарастващата им привлекателност за градска мобилност и свободно време“.
Но истината е малко по-друга. Перло сам призна, че значителна част от този ръст се дължи на регистрациите на превозни средства преди новия стандарт за емисии Euro5+, който беше въведен на 1 януари 2025 година. Така че може да се очаква „корекция“ на пазара през първата половина на 2025 година.