Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Накрая един личен въпрос: какво ви вдъхнови да станете дизайнер? Кой автомобил от историята ви се струва все още като съвършения дизайн?
- Веднага се сещам за първата си кола, която карам и до днес. Купих я, когато бях на 22 години. Това е стар Land Rover от втората серия. С мек покрив. Отидох да го взема от Англия, с волан от грешната страна. Тази машина работи всеки божи ден и покрива всички нужди. На таблото има три бутона. За мен това наистина е есенцията на автомобила. Изглежда голям, защото е кубичен, но всъщност е доста компактен, минава навсякъде, лесно се ремонтира и е истинска икона в дизайна, която не е остаряла вече 50 години. Доказателството, че е възможно да се направи нещо супер привлекателно и, в същото време, супер просто.
- Веднага се сещам за първата си кола, която карам и до днес. Купих я, когато бях на 22 години. Това е стар Land Rover от втората серия. С мек покрив. Отидох да го взема от Англия, с волан от грешната страна. Тази машина работи всеки божи ден и покрива всички нужди. На таблото има три бутона. За мен това наистина е есенцията на автомобила. Изглежда голям, защото е кубичен, но всъщност е доста компактен, минава навсякъде, лесно се ремонтира и е истинска икона в дизайна, която не е остаряла вече 50 години. Доказателството, че е възможно да се направи нещо супер привлекателно и, в същото време, супер просто.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук:


6