Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Дайте пример за такива излишъци в дизайна.
- В миналото хромът се използваше да предпазва стоманата от ръжда. Сега са започнали да хромират пластмасови части. Те трябва да се прикрепят към автомобила допълнително, което е скъпо и отнема време. А и не е особено екологично. Клиентът плаща за това, а то е напълно безполезно. Затова ние предпочитаме да премахнем целия този грим от автомобила и да се съсредоточим върху наистина важното: добри пропорции, хубав силует, по-малко излишни детайли.
- В миналото хромът се използваше да предпазва стоманата от ръжда. Сега са започнали да хромират пластмасови части. Те трябва да се прикрепят към автомобила допълнително, което е скъпо и отнема време. А и не е особено екологично. Клиентът плаща за това, а то е напълно безполезно. Затова ние предпочитаме да премахнем целия този грим от автомобила и да се съсредоточим върху наистина важното: добри пропорции, хубав силует, по-малко излишни детайли.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук:


2