IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD предизвиква Tesla с „Окото на Бог“

Китайската марка поставя новия автопилот и на евтини автомобили

Китайският производител BYD обеща да оборудва 21 модела с новата си система за подпомагане на шофирането „God's Eye“, включително достъпния хечбек Seagull, който струва по-малко от 10 000 долара. По този начин китайският автомобилен гигант открито заявява, че високите технологии не винаги означават скъпа цена и отправя предизвикателство преди всичко към Tesla на Илон Мъск.


BYD


Разбира се, „Окото на Бога“ има няколко версии, така че бюджетните модели определено няма да бъдат напълно автономни. Базовата версия на системата ADAS на BYD включва 12 камери и 17 радара и различни сензори. В по-усъвършенстваните версии се появява lidar, а системата с него е предназначена за премиум сегмента, включително марката Denza и Fang Cheng Bao.

В топ-модификацията „Божието око“ получава три лидара. В случая те ще се поставят на модели от под-марката Yangwang, под която по-специално се произвежда суперавтомобилът U9.


Tesla автопилот


Най-бюджетната версия на ADAS от BYD може да работи само на магистрали, а най-модерната може да се движи с автопилот в градския трафик, което, както се оказва, дори системата за автономно шофиране на Mercedes, най-модерната сред тези на западните производители, не може да направи.

Очаква се всички версии да бъдат свързани към нашумялата невронна мрежа DeepSeek AI, която доведе до срив на борсовата стойност на компанията Nvidia след пускането й.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    БаФФмааму ( преди 1 месец )
    И зелени кхмери и електроталибаниа тук....
  • #8
    5 rate up comment 10 rate down comment
    dfg ( преди 1 месец )
    само си говорят г л у п ендерите....през живота си не са се качвали в ел.кола. а то точно това е кефа-500 кс на разположение на момента. и усмивката не слиза от лицето. никога няма да да си помисля да се върна на "изкопаем" автомобил. безплатното зареждане от покрива не го смятам, но да ми сравниш удоволствието на "изкопаема" кола с електрическа (над 400 КС) е много глупаво.
  • #7
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Тошо ( преди 1 месец )
    Чакам да направят електромобил с реален пробег 1000км и тогава да ги видим заклетите фенове на двг с голфо 1.9 и къде ръсят тъпизам по-всички публикации, че били миксери, тостери и така на татък.
  • #6
    15 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла умре, ако някой още не е продал да чете.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Или просто да кажем, че няма да се плащат с пари. Но определено потребителя ще си ги плати.
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Жицата ( преди 1 месец )
    3 лидара, 17 камери, 15 датчика са по евтини от 6 камери в Тесла. Явно ще са топ качество.
  • #3
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Такъв тип автомобили, колкото повече напредват с технологиите, ще стареят със скоростта на днешните телефони. После никой няма да ги иска. Подаряваш на детето или на майка си, или продаваш на безценица.
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко претенциозно име, но какво да очакваме от бивши пагани, превърнали се в атеисти!
  • #1
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    и всичко приключва до първия сняг