Автомобилните производители правят всичко по силите си да се предпазят от фотографи, докато тестват своите модели. В случая обаче това се оказа невъзможно и ловците на сензации успяха да заснемат прототип на Genesis GV90, който се оказа затънал в снега и чакаше да бъде изваден.
Всъщност, това е първият заснет прототип на луксозният електрически SUV, откакто Genesis показа концепцията Neolun, която ще бъде в основата на серийния модел. Известно е, че той ще има междуосието от 3100 мм, което ще позволи в салона да се поберат три реда седалки.
Снимки на интериора, направени след инцидента, показват две отделни кресла на втория ред, разделени от гигантска конзола с нещо, което прилича на порт за зареждане на телефон и малък таблет, вероятно за управление на климатика на задните седалки. Самите те изглеждат подобни на тези в концепцията.
Още при представянето на Neolun дизайнерът на модела Сан-Юп Лий призна, че в Genesis не изключват серийният модел също да няма B-колона. В случая обаче заснетият прототип има конвенционални задни врати. И няма признаци, че предните седалки могат да се въртят на 180 градуса, както при концепцията.
Шофьорите на тестовия автомобил успяха да реагират бързо и да покрият таблото, за да попречат да бъдат заснет цифровия приборен панел. Не са известни и точните технически характеристики на Neolun, но се знае, че той е изграден на същата платформа E-GMP, която се намира в неговите „братя“ Kia EV9 и Hyundai Ioniq 9.
И двата SUV имат начални версии с един двигател, но по-луксозният GV90 трябва да получи два мотора и задвижване на четирите колела като стандарт. Това може да означава, че базовите модели доставят същите 435 к.с. като топ-версиите на флагманите на на Kia и Hyundai. В същото време най-мощният вариант ще има 608 к.с., а батерията със 110 kWh и 800-волтовата платформа осигуряват пробег от 620 км.
Премиерата на серийния GV90 трябва да се състои през следващите няколко месеца, като продажбите ще стартират в края на годината. Цените на най-луксозния Genesis ще стартират от 100 000 долара.