fallback

Хибридният Opel Grandland измина 1115 км с едно зареждане

Кросоувърът постигна разход от 4,6 л/100 км в реални условия на пътя

Гамата на второто поколение Opel Grandland беше подложена на продължителен тест в Германия. Електрифицираният кросоувър на марката успя да демонстрира пробег от над 1100 км, съобщи концернът Stellantis на официалния си уебсайт.

За теста е бил избран plug-in хибрида Opel Grandland с 1,6-литров бензинов двигател с турбо и електромотор, които заедно осигуряват мощност от 195 к.с. По каталог, моделът развива максимална скорост от 220 км/ч, а сертифицираният му пробег е 897 км, от които 87 км на ток благодарение на батерията с капацитет 17,9 kWh.

Новият Opel Grandland 2025 тръгнал на пътешествие от региона Рейн-Майн близо до Франкфурт до Рейн-Некар край Щутгарт и обратно. Маршрутът включвал участъци по аутобани, в градове и села. Тестовият автомобил се различавал от стандартния модел само по 19-инчовите си зимни гуми.

По време на теста кросоувърът успял да измине 1115 км без презареждане на батерията или зареждане с гориво. Плъг-ин хибридът навъртял 380 км само в електрически режим (регенеративното спиране презареждало батерията). Средната скорост на движение била 80 км/ч, а разходът на гориво - 4,6 литра на 100 км.

Трябва да се отбележи, че това постижение не е световен рекорд сред плъг-ин хибридните кросоувъри. В средата на юли миналата година китайският модел Chery Fulwin T10 успя да измине 2100 км и беше вписан в Книгата на рекордите Гинес.

fallback
  • #14
    Toyota ( преди 9 месеца )
    Големо чудо, аз на 1000км минавам 500 само на ток с обикновен хибрид.
  • #13
    JEEP ( преди 9 месеца )
    Което,че и повече, Ауди 80 Б4 ТДИ направи преди 35 години..
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    този разход се постигаше от повечето малки дизели дори някои бензинови малолитражки от краят на миналият век.
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Тръгнал от някъде и стигнал до никъде"...Лесно е да съчиняваме рекламни ревюта, ама не е толкова лесно да ги подплатим с факти. Харесвам Опел, обичам Опел, но не харесвам франсетата, които дадоха една "пезевенска" визия на марката в комплект с калпаво качество.Или както обичаме да казваме тук: " Нов бардак, ама със стари k
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Трудно ми е да го повярвам, че само от зареждане в движение, може да направи още 300км, спрямо офицялните данни (които също ми се виждат съмнители, освен ако няма поне 60л резервар. (по скоро е 45л)
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Всъщност доста добро постижение предвид всичко/ бензин, средна скорост, обтекаемост и клирънс/ Естествено с моя дизел и 70л резервоар при тези условия ще надмина 1400 км. С Евро 6С мога да влизам навсякъде по градовете...
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 9 месеца )
    До 1, всъщност по борд компютър средния ми разход рядко надхвърля 4,2. резервоара е към 50 литра мисля. Но е адски удобно като тръгнеш нанякъде, не се съобразяваш, че трябва да зареждаш и да се оглеждаш - това е всъщност големия проблем на ел. Дори както казва 9ти да не ти трябват повече от 10 мин зареждане... пак пада едно лудо пресмятане коя зарядна колко, къде, ще работи ли, няма ли, ще се чака ли и т.н. НЕ МЕРСИ! Дизел за извън града! Бензин за кеф и за града. ЕЛ само като 2ра кола за града!
  • #7
    До 6. ( преди 9 месеца )
    В България няма накъде да тръгнеш за да е необходимо повече от 10 минути зареждане по пътя, на някоя от 100-те бързи зарядни станции, покрай които ще минеш докато ти падне батерията след три-четири часа шофиране. Но трябва да си причиниш доста стрес, за да измислиш маршрут по който да тръгнеш с електромобила, за да ти се наложи зареждане. Доста повече стрес, отколкото да избереш една от 100-те станции. За мазохистите с 8 часа шофиране си има дизел. Тока не е задължителен!
  • #6
    До 7 ( преди 9 месеца )
    Когато си мислил преди да си купиш електромобила, повечето от твоите притеснения са зачеркнати още с покупката, а останалата част която не зависи от самия автомобил, се зачеркват буквално всеки ден с изграждането на повече зарядни станции отколкото са бензиностанциите по повечето маршрути. Кеф ти евтина бавна зарядно, кеф Ти свръх мощна, на която също ти излиза по-евтино отколкото да караш на бензин..
  • #5
    Вин ( преди 9 месеца )
    Кофтито на "дизрларките" е, че на много места в Европа са с ограничен достъп, за разлика от този хибрид! Съществена разлика!
fallback
Последни