fallback

Обрат - дизеловите коли вдигат най-много цената си

6 от 10-те автомобила, които поскъпват ударно на пазара втора ръка, са с това гориво

Има спад в стойността на бензиновите, хибридните и електрическите автомобили, но стойността на употребяваните дизелови се покачва. Поне при някои увеличението е с цели 5,4 процента, твърдят експертите на Cap HPI. 

Peugeot 308 - хечбек

С начална цена от 3600 евро, емблематичният Peugeot 308 (2013-2021) повиши стойността си с впечатляващите 4,9 процента. 1,2-литровият Puretech е известен със своя "мокър" ангренажен ремък, което прави дизеловите опции по-надеждни, обясняват експертите. По-старите версии имаха 1,6-литров двигател, докато по-късните се прехвърлиха на 1,5. Последните могат да стигнат смесен разход от 4,7 литра на 100 км. Освен това е много удобно превозно средство с елегантен интериор.   Други превозни средства като BMW Series Gran Tourer (2015-2021) и Kia Ceed (2018-2022) също отбелязаха 4,9% увеличение на стойността. Три превозни средства обаче са претърпели увеличение с над 5 процента. И те са BMW Series Active Tourer (2014-2022), Renault Megane (2016-2021) и Opel Insignia Grand Sport (2017-2020).   

Renault Megane 2016

Тази цифри от януари 2025 година бележат повратна точка за дизеловите автомобили. На вторичния пазар те изпреварват всеки друг вид гориво. Предлагането обаче все още се бори да задоволи търсенето, тъй като от 10-те коли, които поскъпват най-бързо, шест са дизелови. 

И всичко това на фона на тоталния еко терор срещу дизела. И общата цел за коли с нулеви емисии в Европа до 2035 година, която очевидно върви към преосмисляне.

fallback
  • #40
    До 39 ( преди 4 месеца )
    Еми, освен да ходиш да обясняваш на всички европейци колко са бай-***, друг вариант не виждам.
  • #39
    Бай Ганьо ( преди 4 месеца )
    Обичам си аз дизеляка смрадлив. Явно имам и много съмишленици, осбено в ***...
  • #38
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Същото като схемата с апартаментите в България, никой не продава и затова цените са високи.
  • #37
    От 35 ( преди 4 месеца )
    "До #34 ( преди 8 часа )Каква е тази безумна хибридна Корола с разход 30 лв за 150 км? Това са 8л/100 км бензин? ... Невероятно ми се струва?" Колкото и да е невероятно, това е автомобилът на един от антиелектриците. Толкова е вманиачен в теглото на автомобила, че зарежда само по 12 l седмично за да не тежи и да не скапва окачването. Другата разумна според него причина да зарежда веднъж седмично е ... да е по-икономична!!! ВЯРВА че кара най-ефективната кола на света - Toyota corolla! Неверояте ...
  • #36
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Може на някои да му прозвучи смешно , но бъдещето е на дизела. Големите производители го осъзнават в момента, въпрос на време е забраната за дизели която се планира да отпадне. Междувременно дизелите стават все по мако замърсяващи
  • #35
    До #34 ( преди 4 месеца )
    Каква е тази безумна хибридна Корола с разход 30 лв за 150 км? Това са 8л/100 км бензин? За ходене на работа, шофиране в градска среда? Невероятно ми се струва? Ще да е наполовина поне. А иначе не карам Тойота :)
  • #34
    Разликата ( преди 4 месеца )
    Гост всяка седмица зарежда хибридната Toyota Corolla за 30лв с които изминава 150км за да си вози задните части до работното място. Това са 0,20лв/км Турбо със старата дизелова баничарка превозва стотици килограми стока с разход 4,5л/100 - 0,11лв/100км. За 1 милион километра Гост ще изхарчи 200 000лв, а Турбо само 110 000лв. Това отговаря ли на въпроса от статията защо МИСЛЕЩИТЕ предпочитат дизела?
  • #33
    До 31 ( преди 4 месеца )
    Ако искаш да не отговарям с отговори, чиито факти не можеш да понесеш, недей да задаваш въпроси за реалността.
  • #32
    До 29 ( преди 4 месеца )
    Като си поставил така въпроса, ще ти отговоря. Само психопатите не отговарят на въпроси, не мислят, не четат и сами да си задават въпроси, а вярват в това което мислят техните гурута. Всеки мислещ човек сам си задава въпроси и чрез мислене сам стига до отговорите. Включително до отговорите на чужди въпроси и гледни точки. Примерно тази система за 200 000 лв, ще осигури 200 000 км на ТИР, който при разход 25/100 ще се нуждае от 50 000л дизел на стойност 125 000 лв. Доволен ли си от отговора?
  • #31
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Хаха И.Д. ( Илон Дзинпин) спри да се обясняваш като онлифенсърка пред родителите си.
fallback
Последни