През януари продажбите на автомобили от възродената марката „Москвич“ са намалели наполовина, достигайки едва 1150 бройки. За сравнение, за последния месец на миналата година производителят е продал близо 2400 автомобила, съобщават медиите в Русия.
Основната причина за неуспеха на моделите на марката е лошото им позициониране, както и завишените цени. Автомобилите на „Москвич“ са изградени на базата на модели на китайския производител JAC, които в много от случаите са по-евтини. Това поражда недоволство сред потребителите и те не искат да плащат повече за същата кола.
Отчита се също, че марката не предизвиква носталгия у руснаците и търсенето на нейни автомобили расте само по време на промоционални отстъпки. Голяма част от дилърите вече са прекратили договорите си, недоволни, че рязкото намаление на цените вреди на имиджа. Освен това и в Русия се отчита спад на продажбите на електромобили и това доведе до намаляване на търсенето на „Москвич 3е“.
Към проблемите на марката се присъедини още един - предвиденото за февруари пускане на пазара на най-големия модел - „Москвич 8“, се отлага за пролетта. Кросоувърът с три седалки трябва да се настани на върха на гамата, но пълноценното му производство не може да стартира. Не е ясно на какво се дължи забавянето, както и кога готовите автомобилите ще бъдат на разположение на дилърите.
Според експерти от руската автомобилна индустрия „Москвич“ спешно трябва да промени маркетинговата си стратегия и да увеличи обемите на производство, за да достигне икономически устойчиво ниво. Без големи промени бъдещето на марката е обречено.