IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Лошо позициониране и високи цени провалят възродения „Москвич“

Продажбите на моделите спадат, а донорите от JAC се оказват по-евтини

През януари продажбите на автомобили от възродената марката „Москвич“ са намалели наполовина, достигайки едва 1150 бройки. За сравнение, за последния месец на миналата година производителят е продал близо 2400 автомобила, съобщават медиите в Русия.


Москвич


Основната причина за неуспеха на моделите на марката е лошото им позициониране, както и завишените цени. Автомобилите на „Москвич“ са изградени на базата на модели на китайския производител JAC, които в много от случаите са по-евтини. Това поражда недоволство сред потребителите и те не искат да плащат повече за същата кола.

Отчита се също, че марката не предизвиква носталгия у руснаците и търсенето на нейни автомобили расте само по време на промоционални отстъпки. Голяма част от дилърите вече са прекратили договорите си, недоволни, че рязкото намаление на цените вреди на имиджа. Освен това и в Русия се отчита спад на продажбите на електромобили и това доведе до намаляване на търсенето на „Москвич 3е“.


Москвич 8


Към проблемите на марката се присъедини още един - предвиденото за февруари пускане на пазара на най-големия модел - „Москвич 8“, се отлага за пролетта. Кросоувърът с три седалки трябва да се настани на върха на гамата, но пълноценното му производство не може да стартира. Не е ясно на какво се дължи забавянето, както и кога готовите автомобилите ще бъдат на разположение на дилърите.

Според експерти от руската автомобилна индустрия „Москвич“ спешно трябва да промени маркетинговата си стратегия и да увеличи обемите на производство, за да достигне икономически устойчиво ниво. Без големи промени бъдещето на марката е обречено.


0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До руския бот! ( преди 4 месеца )
    Аз пък познавам руснаци. Китайски не щат да си купуват, може би щото са много "качествени", озъртат се за нещо немско, японско или корейско втора ръка. Комшия си взе нов Хавал и го разкара на около 6тия месец, вероятно е бил особено "доволен"...
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Поръчах си още Юли, и още го няма, купуваш Москвич а чакаш като за Ролс Ройс
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Руския бот се раздаде.Дааа в русия мед и масло тече от чешмите. Като там е толкова добре а при нас зле, какво правиш още тук? Там е песен: за последните 3 години имат 6 месеца инфлация под 7%. Газпром за първи път от 25 години е на загуба, на Лукоил печалбата е 80% надолу. Много предприятия са пред фалит защото не могат да си обслужват кредитите при 22-25% лихви. В момента в който държавата спре да налива 1/3 от държавния бюджет във военните ще затънат съвсем.
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    там все още предпочитат Лада пред Москвич, статистически доказано в класацията за най-продавани коли. иначе китайците ако не започнат да продават и там и тук по-евтино от колкото е при тях нямат никакъв шанс.
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На пияндурниците шовинисти им стига да има *** за водка. Нови коли не им трябват.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "...Автомобилите на Москвич са изградени на базата на модели на китайския производител JAC, които в много от случаите са по-евтини. Това поражда недоволство сред потребителите и те не искат да плащат повече за същата кола..." Това изречение казва всичко. А да не говорим как китайците продават колите си с 50-100% горница над цената в Китай. На кратко наистина са скъпи приятели - много скъпо им излиза на братушките това приятелство.
  • #6
    4 rate up comment 9 rate down comment
    ако имах.. ама нямам ( преди 4 месеца )
    Ако имах парите с удоволствие бих си купил чисто нов Москвич ! Ама ги нямам.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е и Тесла има подобни проблеми с отрицателен маркетинг от шефа си и отрицателен ръст :D
  • #4
    27 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "производство" да се чете "асемблиране"
  • #3
    37 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петре, какво означава най-големият модел да има 3 седалки? И защо просто не напишеш, че това е китайска кола, сглобена на пияна глава в Русия, с емблема на Москвич и с трагично качество.