Австралийски инженери представиха иновативна система за комбинирано впръскване на водород и дизел, която позволява да се намалят емисиите на въглероден диоксид с 85% и да се увеличи ефективността на двигателя с 26%. Технологията предлага екологично решение за тежко оборудване и търговски превозни средства.
Как работи хибридният двигател?
Изследователи от Университета на Нов Южен Уелс са обновили стандартен дизелов двигател чрез интегриране на директно впръскване на водород. Технологията позволява използването на до 90% водород, като същевременно запазва възможността за работа с дизелово гориво.
Основното предимство е, че системата не изисква високо пречистен чист водород, което я прави по-достъпна. Решен е и проблемът с високите емисии на азотни оксиди, които се считат за вредни за околната среда.
Къде може да се използва?
Технологията може да се монтира на съществуващи дизелови двигатели, което я прави перспективна за внедряване в транспортния и индустриалния сектор. Това е особено важно за товарния транспорт, селското стопанство и минното дело.
В кариери и мини, където вече се използват водородни горивни системи, преминаването към хибридно впръскване може да намали разхода на гориво и емисиите с 30%. Създателите на технологията планират да я пуснат на пазара в рамките на 1-2 години, като привлекат инвестиции за широкомащабно внедряване.