Ford обяви "моментът на Модел Т". Под това разбирайте исторически поврат, наравно с пускането на първия масово произвеждан автомобил през 1908 г. Джим Фарли, шефът на компанията, очерта плановете в завода в Луисвил, щата Кентъки. И не е изненадващо, че става въпрос за електромобили. Както и за голяма инвестиция от 5 милиарда долара в два американски обекта: завода за сглобяване в Луисвил и батерийния парк в Мичиган.

С това производителят се стреми да произведе ново семейство достъпни електромобили, оборудвани с усъвършенствана цифрова архитектура и призматични LFP батерии, без кобалт и никел. Първият модел, който ще се появи от тази универсална платформа, ще бъде електрически пикап с четири врати, очакван през 2027 г. и способен да достига от 0 до 100 км/ч толкова бързо, колкото Mustang EcoBoost. Цената му ще бъде 30 000 долара или 25 800 евро. Ford твърди, че автомобилът ще бъде по-просторен от Toyota RAV4, ще предлага голямо товарно пространство и нисък център на тежестта за по-добро управление.
За да подкрепи това пускане на пазара, Ford изоставя традиционната концепция за една поточна линия в полза на организация от типа "дърво на сглобяване". Марката разделя производството си на три подсглобки - предна, задна и структурен батериен пакет - които се произвеждат едновременно преди сглобяване. Твърди се, че този метод намалява времето за сглобяване на автомобилите с 40%, с 20% по-малко части и повече от километър по-леки кабели.

Големи елементи от лят алуминий заместват десетки по-малки части, подобно на гигакастинга на Tesla, за да се опрости производството. Що се отнася до ергономичността, твърди се, че тя е оптимизирана благодарение на предварително организирани комплекти, намалявайки неудобните движения и подобрявайки безопасността.
Тази стратегия е съпроводена от създаването или осигуряването на близо 4000 работни места в САЩ, подкрепени от данъчни стимули в щата Кентъки. Фарли обобщи философията на проекта, като го нарече не "пробен пуск", а устойчив и печеливш модел, проектиран от самото начало да съчетава удоволствие от шофирането, иновации и достъпност. Сега просто трябва да почакаме, за да научим повече за следващите производства, които ще произлязат от тази малка индустриална революция във Ford, както и датата на пускане на пазара, батерията и пробега.


0