IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford обяви нова електрическа стратегия за 5 милиарда долара

Първият модел върху универсалната EV платформа ще бъде пикап с четири врати

Ford обяви "моментът на Модел Т". Под това разбирайте исторически поврат, наравно с пускането на първия масово произвеждан автомобил през 1908 г. Джим Фарли, шефът на компанията, очерта плановете в завода в Луисвил, щата Кентъки. И не е изненадващо, че става въпрос за електромобили. Както и за голяма инвестиция от 5 милиарда долара в два американски обекта: завода за сглобяване в Луисвил и батерийния парк в Мичиган.


Ford


С това производителят се стреми да произведе ново семейство достъпни електромобили, оборудвани с усъвършенствана цифрова архитектура и призматични LFP батерии, без кобалт и никел. Първият модел, който ще се появи от тази универсална платформа, ще бъде електрически пикап с четири врати, очакван през 2027 г. и способен да достига от 0 до 100 км/ч толкова бързо, колкото Mustang EcoBoost. Цената му ще бъде 30 000 долара или 25 800 евро. Ford твърди, че автомобилът ще бъде по-просторен от Toyota RAV4, ще предлага голямо товарно пространство и нисък център на тежестта за по-добро управление.

За да подкрепи това пускане на пазара, Ford изоставя традиционната концепция за една поточна линия в полза на организация от типа "дърво на сглобяване". Марката разделя производството си на три подсглобки - предна, задна и структурен батериен пакет - които се произвеждат едновременно преди сглобяване. Твърди се, че този метод намалява времето за сглобяване на автомобилите с 40%, с 20% по-малко части и повече от километър по-леки кабели.


Ford


Големи елементи от лят алуминий заместват десетки по-малки части, подобно на гигакастинга на Tesla, за да се опрости производството. Що се отнася до ергономичността, твърди се, че тя е оптимизирана благодарение на предварително организирани комплекти, намалявайки неудобните движения и подобрявайки безопасността.

Тази стратегия е съпроводена от създаването или осигуряването на близо 4000 работни места в САЩ, подкрепени от данъчни стимули в щата Кентъки. Фарли обобщи философията на проекта, като го нарече не "пробен пуск", а устойчив и печеливш модел, проектиран от самото начало да съчетава удоволствие от шофирането, иновации и достъпност. Сега просто трябва да почакаме, за да научим повече за следващите производства, които ще произлязат от тази малка индустриална революция във Ford, както и датата на пускане на пазара, батерията и пробега.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тия много си задържаха началника. Принципно в Щатите са много добре, защото продават много пикапи и джипки. F-1 e на първо място по продажби. Обаче в Европа тотално си унищожиха търговията. Отказаха се от Фиеста и Фокус, и се занимават с електрическата Пума. Единствената причина да наливат пари в електрички е, че мислят, че демократите ще се върнат власт, за друго не мога да се сетя.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пак някакви пикапи, защо не направят конглокент на модел 3 и Y най-накрая?
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Всъщност ( преди 4 месеца )
    Един от най-добрите пикапи в момента е Форд Рейнджър Раптор. Ако направят електрически аналог с добра батерия и цена нищо чудно да имат осезаем пазарен успех! За Раптор в момента се чака около 6 мес. в САЩ ...
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Всъщност нищо не караш ти, просто устата за разлика от граматиката и ума ти е голяма. Срещат се такива като теб...
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    смех ( преди 4 месеца )
    Каква еволюция може да направи компания произвеждаща електрички на платформата на фв боклутсите.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    що не си караш неудачията на рено ами даваш "акъл" на Форд!? или от сервизи, скърцане и тропане не знаеш на кой свят си ...
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като чета и гледам какво се случва в авто индустрията оставам с впечатлението, че са остнали малцина със здрав разум. Форд обаче, са толкова напред в класацията по направени глупости, че нямат стигане, дори от Стелантис. Не че съм им голям фен, но ако Хенри Форд види какво се случва с компанията му, надали ще си почива в мир...