IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бърни Екълстоун показа невиждана електрическа кола

Vanwall Vandervell е забравена част от историята на Формула 1, а сега възродена за богаташи

Бърни Екълстоун е запален колекционер на коли и през гаражите му е минало „всичко“ качествено на този свят. За последно се чу за него в края на декември, когато той обяви разпродажба от грандиозната си колекция от 69 състезателни коли , защото не иска жена му да се грижи за тях, когато вече го няма (буквално така каза).


 Vanwall Vandervell


Това е новата му играчка - Vanwall Vandervell. Името вероятно няма да прозвучи непознато но тези, които са по-запознати с историята на Формула 1. Vanwall е първият отбор от Формула 1, спечелил титлата при конструкторите,  въведена през 1958 година. Нещо повече, Стърлинг Мос остава само на една точка от това да стане световен шампион. Титлата отива при Майк Хоторн с Ferrari 246 след финалното състезание, проведено в Мароко.
  
Но същото състезание е началото на края за Vanwall. Стюарт Луис-Еванс, приятел на Бърни Екълстоун и пилот на британската марка заедно със Стърлинг Мос и Тони Брукс, претърпява инцидент по време на състезанието и умира шест дни по-късно. Неочакван шок за Тони Вандервел, британският индустриалец, който основава марката. Така отборът все още се състезава през 1959 година, но после баровецът разпуска отбора.


 Vanwall Vandervell


Изглеждаше, че марката е завършила книгата на своята история, докато Колин Колес, мениджър в HRT, Jordan, Midland, Spyker и Force India , реши да я съживи. Тъй като разработването на нова платформа изисква огромна инвестиция, Колес постига споразумение с Hyundai Group за E-GMP платформите от корейския гигант. Новият модел, с който Екълстоун е видян, е изграден върху същата структура като електрическите Kia и Hyundai.
  
Претенциите му обаче са за луксозен автомобил, с много висока производителност и направен по поръчка за всеки клиент. Параметрите не са оповестени публично, но новодошлият е компактен автомобил с пет врати , който се отдалечава от естетиката на SUV. Дълъг е около 4,5 метра, със значителна ширина близо до 2 метра. Тоест пропорциите му, гледани отстрани, са много подобни на тези на Hyundai Ioniq 5 , но с много по-агресивна естетика и с огромни и ефектни 22-инчови джанти. На други обаче ще им напомня за любимата Lancia Delta Integrale 16v.


 Vanwall Vandervell


Vanwall Vanderwell се предлага в три версии: H-GT с 325 к.с., N-GT с 650 к.с. Накрая Thin Wall - с по-мощния двигател, но тегло под 2000 кг (най-мощният Ioniq 5 тежи 2175 кг. кг). Тоест, колата има същите двигатели като например Kia EV6. Но в този случай ключът към олекотяването е, че каросерията е изцяло направена от въглеродни влакна , както признава Колин.

"Никой конкурент в луксозния сегмент от висок клас не може да се мери с него. Ето защо ние сме лидери в този сегмент", каза британецът добавя: „Първоначално бях критичен към електрическите превозни средства. Но сега трябва да кажа, че съм на тотално обратно мнение".


 Vanwall Vandervell


Екълстоун също говори за марката: "Vanwall спечели, защото по това време избра да прави нещата по различен начин: по-модерни, по-футуристични , използвайки най-съвременни технологии. Като тази нова кола пред мен, който възприема наследството на марката. Ако Тони Вандеруел беше още жив, той щеше да бъде много горд , както съм аз".

Информацията, предлагана на уебсайта на възродената марка, показва само, че се предлагат шест различни цвята за купето. Интериорът предлага много възможности за персонализиране, с елементи като кожа Connoly. И също така с цени, които показват, че не са за всеки джоб - от 128 000 евро без данъците.


 Vanwall Vandervell
 

0 от 500