Бърни Екълстоун, митичният шеф на Формула 1 от 1987 до 2017 година, отново влезе с мръсна газ в центъра на шоуто. Той пусна цялата си колекция от болиди за продажба. И това не е каква да е, а най-голямата и най-пълната на планетата. Може би с изключение на тази, която притежава султанът на Бруней, но там никой не знае точно.
Дядо Бърни има общо 69 автомобила от Гран При, закупени независимо от цената в продължение на половин век. Много от тях никога не са били виждани отново, защото британецът не обича да ги показва.
Дошло им е обаче времето. Както сам призна милиардерът, пуска ги за продан, защото е на 94 години и „започвам да мисля какво ще стане с тях, ако вече ме няма". Бърни продължи: "Затова реших да ги продам. След като ги събирах и притежавах дълго време, бих искал да знам къде са отишли, а не да оставям жена ми да се грижи за тях".
Сред моделите в невижданата колекция са доста Ferrari, спечелили Grand Prix с пилоти като Алберто Аскари, Майк Хоторн, Ники Лауда и Михаел Шумахер. Също и Brabham, осигурили първи места на Пике, Карлос Паче, Стърлинг Мос и отново Ники Лауда. Плюс още и още! Има дори Brabham-Alfa Romeo, кола, която се състезава само в едно Гран При (Швеция, 1978) и печели с повече от половин минута.
Всъщност Екълстоун изпитва нескрита страст към Ferrari, но беше собственик на Brabham. Този отбор спечели две световни шампионата при конструкторите под негово ръководство, а в допълнение и 22 победи от състезания. Днес мнозина няма да си спомнят това име. Точно Brabham обаче въведе карбонови дискове в колите си, първи избра зареждане с гориво по времена обиколките и даде на света куп легенди.
Като собственик и директор на Brabham - Екълстоун основа Асоциацията на конструкторите на Формула 1, а след това създаде Formula One Group през 1987 година Тя отговаряше за контролирането и развитието на търговските права на Формула 1 до 2017 година.
Бърни заяви: "Колекционирам повече от 50 години и съм купувал само най-добрите екземпляри. Докато много други са избирали спортни автомобили през годините, моята страст винаги са били колите от Гран при. F1 е много по-важна от всяка пътна кола или друг тип състезателна, тъй като е върхът на спорта. Моите болиди имат фантастична състезателна история, те са редки произведения на изкуството".
Разбира се, старата хиена няма да ги продава на търг. Вместо това той ги е пуснал за продажба чрез британския специалист Том Хартли, който не е случаен в този бизнес! Само през 2024 година вероятно ще затвори с продажби на стойност 332 милиона евро, дошли от класически или спортни чудовища.