fallback

В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил

Впечатляващото постижение принадлежи на кросоувъра Zeekr 7X (ВИДЕО)

Новият Zeekr 7X постави световен рекорд за скорост на зареждане сред серийните електрически превозни средства. Батерията на кросоувъра беше напълно заредена само за 22 минути. Видеото, което ви показваме по-долу се появи в Youtube канала Out of Spec Reviews.

Възможностите на Zeekr 7X 2025 бяха демонстрирани в Китай на зарядна станция с висока мощност. Иновативната литиево-желязо-фосфатна батерия на Zeekr 7X с капацитет 100 kWh беше заредена с ток с пикова мощност до 500 kW. Средната мощност на зареждане е в рамките на 300 kW.

За сравнение, новата Tesla Model Y поддържа по-бавно зареждане при 350 kW зарядна станция. Електрическите автомобили Hyundai Ioniq пък могат да се зареждат от 10 до 80% за 18 минути.

Припомняме, че новият Zeekr 7X е 4.8-метров кросоувър, създаден съвместно от специалисти на Geely и Volvo. Моделът се предлага във версии със задно задвижване с 421 конски сили и 4х4 задвижване с 646 конски сили. Батериите на модела са с капацитет 75 и 100 kWh. Zeekr 7X може да изминава до 780 километра пробег с едно зареждане, но тези измервания са по китайския цикъл CLTC, който е различен от европейския. 

fallback
  • #49
    Добърден ( преди 10 месеца )
    Ей съвсем са изтървали училищата. Няма ток дето да се мери в киловати , набийте си го в кратуните.Тока се мери само в ампери и няма количество ток има ток с определен ампераж.
  • #48
    РУК ( преди 10 месеца )
    Муахаха,супер работливия любящ баща пак се е развихрил с 200 коментара в час! Да ръси глупост след глупост с дежурните си многоличности! Абе Митьо, TSLA, "вие" кога ще си купиш теслите дето толкова хвалиш? Или от висене тук не ти остава време да караш и няма смисъл?Айде чакам да си създадеш самоличност която кара ново Субару,ама е много недоволна от него,че да се мъчиш да ме язвиш!Както самоличността ти дето уж има Корола хибрид, ама много не я харесва и много хвали ЕВта!Деее и *** деее
  • #47
    Норге ( преди 10 месеца )
    Гроздето е кисело и високо,нали пишман разбирачи
  • #46
    TSLA ( преди 10 месеца )
    #6 Model S Dual Motor 680 к.с. разход 20/100 без галене, при 17 ст. киловата битов ток харчи 680 лв за 20 000 км. През това време ти даваш 5000 лв по 2.60 литъра. Само гориво. Гаранция батерия на този Long Range е цифром и словом 240 хил.км. След 10 г. и сертификат от Dekra за 92% остатъчен капацитет, колата се продава и се взима нова за 0 (нула) лв. А ти вече имаш 20-30-годишно МПС брак, а си дал точно същите пари. И си вкарал маса народ под земята с изгорели газове под носа им. Мислене има ли
  • #45
    TSLA ( преди 10 месеца )
    #41 Пишеш в търсачката "Powering Puerto Rico" , "Hawaii MegaPack", "Cal Flats MegaPack". Докато ти си мислиш, TESLA захранва цели държави и градове в момента. Зарядните хъбове (Gridserve, Tesla Oasis Project, Tremol Търново) са с мощности за автономен ток и съхранение, защото влаченето на цистерни като линейки е най-малoyмното нещо, а "Изкопаемите горива са най-тъпuят експеримент в историята" - Мъск.
  • #44
    Симо ( преди 10 месеца )
    Автора хем иска да направи статия за върхово постижение в света, хем понеже автомобила е китайски, се чуди как да омаловажи постижението на китайците и да вмъкне все пак американския и корейския модел. Спокойно, китайците не се вълнуват особено от оценката на местен журналист.
  • #43
    До 42 ( преди 10 месеца )
    Кое точно не разбра от това, че два дни без Слънце не са никакъв проблем, защото в Чирен се съхранява енергия за няколко месеца? В газохранилището спокойно може да се нагнети до 10% водород произведен от възобновяема енергия, без да се правят никакви промени нито по газопреносната система нито при уредите и инсталациите които работят с природен газ. Това е много по-разумно, защото се запазва над 75% от възобновяемата енергия и се губят само 25%, когато се използва отпадъчната топлина от ТЕЦ
  • #42
    До 41 ( преди 10 месеца )
    Хубава статия си цитирал от преди 3 години в телеграф, Как ей сега почват производство на синтетично гориво по 2 долара за литър. Аз също мога да ти цитирам статия от преди 23 години как Toyota след 2 години започва производство на твърдотелни батерии. Питам те къде са твърдотелните батерии и синтетичните горива днес? Изпълниха ли си обещанията от статиите? Не те питам колко са казали че струва преди 3 години. Питам те колко падна цената от 2 долара за тези 3 години
  • #41
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    Батериите, които да ти заменят базовите мощности са най-голямата дивотия! Вие обръщате пирамидата с главата надолу! Ако 2 дена не духа вятър или не пече кво правиш с тия батерии? Как покриваш нуждите? Изцяло сте изперкали! Аз не съм против ЕЛ и ВЕИ, но те имат ограничена употреба!
  • #40
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    Ти цитираш един британски тарикат, който правеше синтетика от водород и продаваше екзотиката на безумна цена - истината е тази: Oliver Blume, Porsche's front man announced this week as head of the entire Volkswagen concern, also reveals that the price of synthetic fuel in production is already around $2 per liter, which is very close to today's fossil fuel prices.
fallback
Последни