fallback

В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил

Впечатляващото постижение принадлежи на кросоувъра Zeekr 7X (ВИДЕО)

Новият Zeekr 7X постави световен рекорд за скорост на зареждане сред серийните електрически превозни средства. Батерията на кросоувъра беше напълно заредена само за 22 минути. Видеото, което ви показваме по-долу се появи в Youtube канала Out of Spec Reviews.

Възможностите на Zeekr 7X 2025 бяха демонстрирани в Китай на зарядна станция с висока мощност. Иновативната литиево-желязо-фосфатна батерия на Zeekr 7X с капацитет 100 kWh беше заредена с ток с пикова мощност до 500 kW. Средната мощност на зареждане е в рамките на 300 kW.

За сравнение, новата Tesla Model Y поддържа по-бавно зареждане при 350 kW зарядна станция. Електрическите автомобили Hyundai Ioniq пък могат да се зареждат от 10 до 80% за 18 минути.

Припомняме, че новият Zeekr 7X е 4.8-метров кросоувър, създаден съвместно от специалисти на Geely и Volvo. Моделът се предлага във версии със задно задвижване с 421 конски сили и 4х4 задвижване с 646 конски сили. Батериите на модела са с капацитет 75 и 100 kWh. Zeekr 7X може да изминава до 780 километра пробег с едно зареждане, но тези измервания са по китайския цикъл CLTC, който е различен от европейския. 

fallback
  • #9
    Инфо в коментарите ( преди 10 месеца )
    Както винаги статията хвърля някакви внушения, а истинската информация трябва да си търси в коментарите. Да почваме! Зареждане на 50% от капацитета на батерията от 10 до 60% - 6 минути. Зареждане от 10 до 80% 10 минути. Цена за пълното зареждане на батерията 13 долара. Все още ли ВЯРВАТЕ, че При тези ФАКТИ автомобилите с ДВГ имат някакви шансове в Китай?
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да, големи постижения идват от Китай, като козирката на гарата в Нови Сад.
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    И къде ще ги намерите тия 500 киловатови станции? :D
  • #6
    Димов ( преди 10 месеца )
    Зелената сделка и електромобилите минават на заден план,очаква се отмяната на забраната за петролни автомобили.Бързото зареждане вече е без значение, електромобилите ще се ползват само в градовете.
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това е като скоростта на 4G и 5G, до сега не съм успял да измеря три цифри в мега никъде
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    При Тесла макс скороста за зареждане е надута, но за кратко и е само с маркетингова цел. ЛФП батерията им която идваше от BYD беше с по-бързо зареждане отколкото в моделите на BYD - едва ли производителя на батерията е заложил потенциал който не планира да ползва или не знае за него. А средната скорост на зареждане накрая е същата. Уж 250 пик ама после средна 10-80% - 124, което е една идея по-добре от средното. На 400волта - вари го печи го 10-80 е от 25 до 35 мин.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тази новина излезе навсякъде преди 10 дни. Толкова ли не можахте да сглобите нещо по-информативно. Напишете нещо за Golden Brick , за време на зареждане 10-80 % , за архитектурата, че е 800V . Какво ми е сравнявате с обновения Model Y , при него няма нищо ново откъм батерия и зареждане. И какви са тия 350 kW , Model Y не може да се зарежда с такава мощност. Вероятно ще има нещо ново за 2026-а моделите, но към момента Тесла изостава много от Китайците по това отношение, както и всички други.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Субсидиите в Китай правят голямата риба още по-бърза. Заради санкциите, европейската риба остава гладна и става все по-слаба, малка и бавна. Европейския кит се превръща в хамсия.
  • #1
    Свиквайте ( преди 10 месеца )
    Техническите постижения и рекорди вече да идват от Китай.. субсидиите работят. Точно както работят и санкциите в Европа.
fallback
Последни