Tiburon (Акула) е прякор на Citroën, даден първо в испаноезичните страни. Тази година навърша 70. Никой не би предположил такова дълголетие с оглед на дизайна, който невиждана революция в света на автомобилите. Колата предлага аеродинамични и футуристични форми, непознати до онзи момент.

На 6 октомври 1955 година той е представен под куполния покрив на автомобилното изложение в Париж под името DS 19 (DS все още не е марка). Не е имало изтичане на инфоjрмация очевидно, защото нито журналисти, конкурентни марки или клиенти подозират окончателните му форми. А само ден по-късно започва производство!
Налице е напредък като хидропневматично окачване и хидравлични спирачки с дискове на предната ос. После получава естетически и механични подобрения: примитивният 1911-кубиков двигател със 75 к.с. достига 78 и 83 к.с. (последният гарантира 150 км/ч).

След това той монтира блок от 2175 cc (даващ името на DS 21), който произвежда 109 к.с. и по-късно 139 (когато е включено електронно впръскване). И последният пристига през 1975 година като DS 23 с 2347 кубика, който развива 141 к.с. и достига до 190 км/час).
Дизайнът му също е променен, заменяйки простите фарове с двойни, обтекателни. Те се въртя натам, където и колелата. Подобрена е аеродинамиката, а на линия вече са семеен, търговски и вариант като луксозното кабрио. Ето някои подробности за тази революционна кола, които може би никога не сте чували.
„Акулата“ на Citroen се ражда преди 70 години (ГАЛЕРИЯ):
На 14 ноември 1968 година президентът на републиката Шарл дьо Гол получава "Акула", за да замени стария модифициран Traction Avant, в който пътува от 1955-а. Колата има кафява кожена тапицерия, сгъваема седалка за преводач , ел. стъкла , климатик, домофон и минибар. Но най-любопитното условие, което идва от Президентството - колата трябва да бъде по-дълга от Lincoln, който президентът на Съединените щати - Линдън Джонсън, тогава използва. Така те създават вариант с удължено междуосие и поставят огромен багажник с дължина до 6,53 м .


0