IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Акулата“ на Citroen се ражда преди 70 години

Самоук майстор дава гениални решения за колата, която продава почти 1,5 милиона бройки

Tiburon (Акула) е прякор на Citroën, даден първо в испаноезичните страни. Тази година навърша 70. Никой не би предположил такова дълголетие с оглед на дизайна, който невиждана революция в света на автомобилите. Колата предлага аеродинамични и футуристични форми, непознати до онзи момент.

 
Citroen акула


На 6 октомври 1955 година той е представен под куполния покрив на автомобилното изложение в Париж под името DS 19 (DS все още не е марка). Не е имало изтичане на инфоjрмация очевидно, защото нито журналисти, конкурентни марки или клиенти подозират окончателните му форми. А само ден по-късно започва производство!

Налице е напредък като хидропневматично окачване и хидравлични спирачки с дискове на предната ос. После получава естетически и механични подобрения: примитивният 1911-кубиков двигател със 75 к.с.  достига 78 и 83 к.с. (последният гарантира 150 км/ч).

 
Citroen акула


След това той монтира блок от 2175 cc (даващ името на DS 21), който произвежда 109 к.с. и по-късно 139 (когато е включено електронно впръскване). И последният пристига през 1975 година като DS 23 с 2347 кубика, който развива 141 к.с. и достига до 190 км/час).

Дизайнът му също е променен, заменяйки простите фарове с двойни, обтекателни. Те се въртя натам, където и колелата. Подобрена е аеродинамиката, а на линия вече са семеен, търговски  и вариант като луксозното кабрио. Ето някои подробности за тази революционна кола, които може би никога не сте чували.


„Акулата“ на Citroen се ражда преди 70 години (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #2
    27 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Инженери има, обаче корпоративните правила и тежести са чудовищни. Молив да искаш да преместиш, трябва да минеш през десетки одобрения. А отгоре на тях висят безброй мениджъри и финансисти, които гледат таблиците с разходите и прогнозните приходи, и режат, ли режат. Забрави в такава среда да избуи нещо новаторско.
  • #1
    37 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ами навремето хора (дори без дипломи) са правили чудеса и КОЛИ. В наши дни, хора учили (недоучили), творят само глупости. И понеже нямат кой знае какви инжинерни знания или умения, пробутват само екрани и мултимеди. А псведо шофьорите се кефят ли кефят на таблетите на колела..