IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Акулата“ на Citroen се ражда преди 70 години

Самоук майстор дава гениални решения за колата, която продава почти 1,5 милиона бройки

Tiburon (Акула) е прякор на Citroën, даден първо в испаноезичните страни. Тази година навърша 70. Никой не би предположил такова дълголетие с оглед на дизайна, който невиждана революция в света на автомобилите. Колата предлага аеродинамични и футуристични форми, непознати до онзи момент.

 
Citroen акула


На 6 октомври 1955 година той е представен под куполния покрив на автомобилното изложение в Париж под името DS 19 (DS все още не е марка). Не е имало изтичане на инфоjрмация очевидно, защото нито журналисти, конкурентни марки или клиенти подозират окончателните му форми. А само ден по-късно започва производство!

Налице е напредък като хидропневматично окачване и хидравлични спирачки с дискове на предната ос. После получава естетически и механични подобрения: примитивният 1911-кубиков двигател със 75 к.с.  достига 78 и 83 к.с. (последният гарантира 150 км/ч).

 
Citroen акула


След това той монтира блок от 2175 cc (даващ името на DS 21), който произвежда 109 к.с. и по-късно 139 (когато е включено електронно впръскване). И последният пристига през 1975 година като DS 23 с 2347 кубика, който развива 141 к.с. и достига до 190 км/час).

Дизайнът му също е променен, заменяйки простите фарове с двойни, обтекателни. Те се въртя натам, където и колелата. Подобрена е аеродинамиката, а на линия вече са семеен, търговски  и вариант като луксозното кабрио. Ето някои подробности за тази революционна кола, които може би никога не сте чували.


„Акулата“ на Citroen се ражда преди 70 години (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Жаба , не акула Акулата е модел на БМВ ....
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не знам каква акула е това, но по комунизма един приятел имаше такава и и викахме жабата ;))) На фона на соц производството определено се отличаваше.
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Те ( преди 2 седмици )
    Аз по грозна кола не съм виждал.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    За много специалисти това е автомобилът на автомобилите за всички времена. И с основание. Веднъж през живота си съм се возил в такова такси. Наближавахме висок "легнал полицай", а шофьорът изобщо не намали! .....Минахме през него без да го усетим....
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-хубавия дизайн,измислен някога!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Jm2 ( преди 2 седмици )
    До #2: това по принцип е така, но едва ли се отнася точно до Citroen. Всъщност е обратното - Citroen фалира веднъж заради Traction Avant, още преди ВСВ това е кола, която съчетава всичкото авангардно накуп (тогава ги купуват Мишлен) и втори път заради вложенията във ванкелов двигател (купува ги Пежо).
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Ситроен с5 2012 г на светлинни години от колата на работника на простият народ без значение от модела и година казва се Фолксваген те му казват кола а *** тои е далеч от кола тои е Фолксваген без возия без динамика нищо
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Христо..от Пловдив ( преди 2 седмици )
    Карам Ситроен с4 от 8 г.доволен съм много ..сега ще го сменя със по нов модел
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Уникален автомобил е Ситроена DS21.Не е лошо да направят на това купе електрически .
  • #2
    22 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Инженери има, обаче корпоративните правила и тежести са чудовищни. Молив да искаш да преместиш, трябва да минеш през десетки одобрения. А отгоре на тях висят безброй мениджъри и финансисти, които гледат таблиците с разходите и прогнозните приходи, и режат, ли режат. Забрави в такава среда да избуи нещо новаторско.