IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan съкращава 2000 работници

Компанията намалява производството си с 25% преди сливането с Honda

Nissan планира мащабни съкращения в американските заводи. Според вестник Yomiuri Shimbun японската компания ще съкрати около две хиляди души, работещи в заводите й в САЩ и ще намали производството на автомобили с 25%. Корекциите в производството и персонала обаче все още не са официално потвърдени, каза говорител на Nissan пред Automotive News.


Nissan


Компанията планира да съкрати между 1500 и 2000 души в заводите си в Кантон, щата Мисисипи, и Смирна, щата Тенеси, съобщават осведомени източници в Япония. В първата фабрика Nissan произвежда седана Altima и пикапа Frontier, а в другата - Pathfinder, Murano, Rogue и Infiniti QX60. Около милион автомобила слизат годишно от поточните линии и на двата завода, но скоро обемът на производство ще бъде намален с една четвърт.

Това не са първите съкращения на японската компания в последно време. Миналата година Nissan уволни около 500 работници в САЩ. Освен това производителят отмени инвестиция от 500 милиона долара в завода в Кантон, изправен пред намаляващото търсене на електрически автомобили. Тази година там щяха да започнат да се сглобяват пет нови модела, но стартът беше отложен за 2028-ма.


Nissan


Продажбите в САЩ, който е един от най-важните пазари на Nissan, се увеличиха с близо 4% през 2024-та. Пазарният дял на компанията обаче се срина до 5,8%, което е спад от 2,1% за последните пет години.

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Тотално си скъсал с реалността. Проблемите на японските производители започнаха преди 15 г., когато спряха всякакво развитие. Преходът към електромобили само ускори съдбата им. А немците, които никога не са спирали развитието си, имат друг проблем - закъсняха с електромобилите и ги подцениха.
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Проблемите на всички компании започнаха, когато се втурнаха през глава да се състезават кой първи ще мине изцяло на ток. Трябваше да се планира един плавен, плавен преход. Не юруш с технологии недоносчета и слаба инфраструктура. И освен това, всички искаха да надскочат наглеца и лъжец Мъск. Малко литературно ми се получи, но е истина.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Потресаващо лошият инженеринг, азиатската ергономия (т.е. липсата на такава), изостаналите технологии, ниската безопасност и несъществуващото качество на японските коли през последните 20 г. (не че преди това не бяха още по-зле) най-после започнаха да избиват отвсякъде. Ето колко много време отнема на овцеклиентите да видят през маркетинговите лъжи, налагани с десетилетия.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С това качество по добре да закриват заводите. Две от колите ми бяха нисан. Вторта ми - кашкай се оказа една от най проблемните.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    гост ( преди 1 месец )
    Нали реваха срещу Рено, сега да закриват.