fallback

Сливането на Honda-Nissan няма да включва Mitsubishi

Японският производител иска да остане независим

Преди месец Honda и Nissan подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат потенциално мегасливане, което би създало една единствена нова холдингова компания. Въпреки че съвместното прессъобщение не включва Mitsubishi, отделен документ, публикуван същия ден, съобщи за втори меморандум за сътрудничество, подписан от трите японски марки.

Honda-Nissan-Mitsubishi

В него се посочва, че Mitsubishi ще проучи своето „участие и споделяне на синергия" относно потенциалното сливане на Honda-Nissan. Сега обаче Automotive News цитира японския вестник Yomiuri, който твърди, че Mitsubishi е решила да се откаже от сливане, което ще създаде една от най-големите автомобилни компании в индустрията.

Според информацията японският производител е обмислял да се присъедини към Honda и Nissan в новосформираната холдингова компания, но очевидно е решил да продължи да развива самостоятелно. Следователно изглежда, че Mitsubishi предпочита да остане независим, като от компанията публикуваха изявление, в което казаха единствено, че „все още преценяват опциите“.

Корпоративната ситуация е малко сложна, като се има предвид, че Nissan е най-големият акционер с 24% дял в Mitsubishi. След това има Renault, който държи 15% дял в Nissan, и обратното. Според Bloomberg обаче, Honda не иска Renault да участва в сливането. А от френската компания коментираха само, че „ще бъдат разгледани всички опции въз основа на най-добрия интерес на Групата и нейните заинтересовани страни“.

Очаква се Mitsubishi да разкрие крайното си решение в началото на следващия месец. Съобщението може да бъде направено на 3 февруари по време на представянето на печалбите за третото фискално тримесечие. Дори ако Mitsubishi реши да продължи като независим автомобилен производител, предстоящата холдингова компания Honda-Nissan все още може да притежава дял, предвид съществуващите отношения между Nissan и Mitsubishi.

Бившият ръководител на Nissan и Renault - Карлос Гон, обяви през август 2024 г., че Honda иска да извърши „прикрито поглъщане“ на Nissan и Mitsubishi. Той твърди, че тъй като Honda е по-голяма от другите две японски марки, това поставя компанията на „шофьорското място“, за да поеме контрола над бъдещото сдружение.

fallback
  • #29
    НУРС ( преди 4 месеца )
    Грозни, гадни, скучни, за това ги раздават на социално слабите в америка, щото не щът да ходят на работа ако нямат кола, от там им се вдигат продажбите в щатите
  • #28
    до 27 ( преди 5 месеца )
    Както казах вече, Акорда отоде на моргата, Галанта и Патрола са от над 25 години в семейството. Дали вярваш или не, много силно не ме вълнува.
  • #27
    до 22 ( преди 5 месеца )
    Галант, Патрол и Акорд от 80-те или 90-те може да имаш, но само в урна в прахообразно състояние от железен оксид.
  • #26
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много скучни коли правят тия фирми. Съвсем я подкараха през просото последните години.
  • #25
    Инди Раганди ( преди 5 месеца )
    До 22; Нищо не ,,виках", а просто питах, защото се усещаше негативизма към рено. Явно и японките са доста ,,жилави" коли. ОК, всъщност имам и доста по-нова кола, но това рено ме кефи. До ,,густо майна", тази петичка не знае как изглеждат сервизите отвътре, но ти явно си ,,патрон" и аз не мога да се меря с теб.
  • #24
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хонда ще започнат да правят коли в Сътърланд където се произвежда в момента Кашкай което ще свали доста цените тук които са доста високи спрямо САЩ. Иначе Рено само съсипаха Нисан и ги орязаха до 3 модела в Европа, не ги искаме.
  • #23
    #21 ( преди 5 месеца )
    Густо майна рено ли "караш" ве!? Ама караш или го буташ къде сервиза??? )))
  • #22
    до Инди Раганди ( преди 5 месеца )
    Имам Галант от 87-*** (автомат, в движение, кара се почти всеки ден в София) и в семейството имаме и Патрол 89-та. Кара се всеки ден, в тежки условия. До преди 6 месеца имахме и Акорд 82-ра, който за съжаление беше блъснат странично и замина на моргата. Отделно през години безброй Тойоти и Субару. Та какво викаше?
  • #21
    Инди Раганди ( преди 5 месеца )
    Не подценявайте дадена марка коли, само защото не я харесвате. Карайте си премиумите със здраве. Пояснение - не съм нито беден, нито смотан, обаче съм технически грамотен.
  • #20
    Инди Раганди ( преди 5 месеца )
    Имам рено 5 на 36 години, без ръжди и в отлично техническо състояние. Не гори масло, двигателя не се чува, карам го в натоварен трафик всекидневно в Пловдив. Колко от вас имат подобни нисани, хонди и митсубишита?
fallback
Последни