fallback

Сливането на Honda-Nissan няма да включва Mitsubishi

Японският производител иска да остане независим

Преди месец Honda и Nissan подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат потенциално мегасливане, което би създало една единствена нова холдингова компания. Въпреки че съвместното прессъобщение не включва Mitsubishi, отделен документ, публикуван същия ден, съобщи за втори меморандум за сътрудничество, подписан от трите японски марки.

В него се посочва, че Mitsubishi ще проучи своето „участие и споделяне на синергия" относно потенциалното сливане на Honda-Nissan. Сега обаче Automotive News цитира японския вестник Yomiuri, който твърди, че Mitsubishi е решила да се откаже от сливане, което ще създаде една от най-големите автомобилни компании в индустрията.

Според информацията японският производител е обмислял да се присъедини към Honda и Nissan в новосформираната холдингова компания, но очевидно е решил да продължи да развива самостоятелно. Следователно изглежда, че Mitsubishi предпочита да остане независим, като от компанията публикуваха изявление, в което казаха единствено, че „все още преценяват опциите“.

Корпоративната ситуация е малко сложна, като се има предвид, че Nissan е най-големият акционер с 24% дял в Mitsubishi. След това има Renault, който държи 15% дял в Nissan, и обратното. Според Bloomberg обаче, Honda не иска Renault да участва в сливането. А от френската компания коментираха само, че „ще бъдат разгледани всички опции въз основа на най-добрия интерес на Групата и нейните заинтересовани страни“.

Очаква се Mitsubishi да разкрие крайното си решение в началото на следващия месец. Съобщението може да бъде направено на 3 февруари по време на представянето на печалбите за третото фискално тримесечие. Дори ако Mitsubishi реши да продължи като независим автомобилен производител, предстоящата холдингова компания Honda-Nissan все още може да притежава дял, предвид съществуващите отношения между Nissan и Mitsubishi.

Бившият ръководител на Nissan и Renault - Карлос Гон, обяви през август 2024 г., че Honda иска да извърши „прикрито поглъщане“ на Nissan и Mitsubishi. Той твърди, че тъй като Honda е по-голяма от другите две японски марки, това поставя компанията на „шофьорското място“, за да поеме контрола над бъдещото сдружение.

fallback
  • #19
    Всъщност ( преди 10 месеца )
    Хонда, Нисан и Митсубиши правят нов японски Алианц, който определено ще в 3-та по световни продажби. Изключено, както винаги, е недоразумението рено.
  • #18
    Да долния ( преди 10 месеца )
    Не само си неук но и неграмотен! "Пединиците" закупени Хонди по света с в пъти над тези от рено. Рено явно е в поредица от "лоши решения" щом последните 30-на години все е на последните места по качество и надеждност във всички класации. За неудачиата да не говорим! Въобще да сравняваш Хонда с рено е като състезателен кон с дръгливо магаре.
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не им пука за Европа, защото европейците имат значително по-високи изисквания към колите си, които Хонда не може да изпълни. Нисан продават що-годе добре тук, защото малко се очовечиха покрай Рено. Най-просто казано, японските марки предлагат нивото на Дачия, а искат пари като за Фолксваген. Нормално е да няма много будали да им се вързват.
  • #16
    Лудория ( преди 10 месеца )
    А коментара за Хонда, ето статистика за продадени автомобили за 2024, ти прецени дали им пука за Европа на Хонда. Защо купуват Нисан, да им се чудиш...Европа - 74 682 пединици (надявам се да е грешка, ама така пише).САЩ - 1 423 857.Сега за Нисан:Европа - 307 726САЩ - 924 008.
  • #15
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Защо толкова неуки хора са сметнали за нужно да пишат, не разбирам?! Рено прави чудесни автомобили, но като всяка компания има и лоши решения. В исторически план, ако нямаше Рено, българите нямаше да сглобяват дори автомобили в един исторически период. Няма да споменавам и Авиа, че навярно много хора ще се чудят каква е връзката й с България и Рено (има, четете). И не забравяйте, че евтините Мерцедеси са брандирани Рено или Нисан, когато бяха в един алианс с Рено.
  • #14
    1 ( преди 10 месеца )
    Айде вече и хондите няма да се купуват.
  • #13
    Чичо ви ( преди 10 месеца )
    То ако Рено беше свястно нямаше всички да бягат от него.
  • #12
    Да де.. ( преди 10 месеца )
    ама нашенските рено-неуДачници трудно преглъщат истината. То цял ден да се друсаш в скърцащ и тропаш таралясник води до трайни ментални увреждания. ;-)
  • #11
    Факт! ( преди 10 месеца )
    Който се е събрал с рено добро не е видял! Примерът с Волво навремето, забраната за продажба на рено в САЩ и Канада поради ниско качество, последните места по надеждност във всички класации, навсякъде по света и т.н. Сега новият японски съюз има шанс да възроди тези марки. А рено без държавните дотации отдавна е във фактически фалит. Факт!
  • #10
    Плевели ( преди 10 месеца )
    Стоянов10 години без стотинка На 130 000 кмТвоята колко ти струва?
fallback
Последни