Трендът за съживяването на популярни модели от миналото не подмина и Citroen. Френската марка иска да възроди един от символите си – 2CV, който е произвеждан от 1948 до 1990 година.
От него са сглобени повече от 5,1 милиона бройки, като 1,2 млн от тях са ванове. Приветстваме всякаква добра идея, ще я видим и тази. Но ето как се роди тази легендарна кола, наричана от тнякои „Грозното пате“ и как се превърна в истинска легенда:
Как Citroen 2CV стана легенда (ГАЛЕРИЯ)
Първоначално 2CV идват с въздушно охлаждане, 375cc, двуцилиндров двигател, който дава 9 к.с. Но това е достатъчно за максимална скорост от 65 км в час, което е идеално за спецификата на дизайна. По-късно подобренията на плоския близнак осигуряват 14 коня, а след това стигат. впечатляващите 16 в началото на 60-те години. И в крайна сметка достигат пик от 33 коня от чудовищен 602-кубиков двигател през 70-те.
Да, 2CV никога не е бил точно бърз. Но това никога не е било целта. А и карането с максимална скорост изисква много специализиран набор от умения, които наистина придобивате само като карате карате до побъркване само тази кола.
Има и фабричен 4x4 вариант на 2CV, наречен „Sahara“, който получава втори двигател. Всъщност, моделът има по две от всичко: от резервоари за гориво до скоростни кутии .