Поредна автомобилна компания промени плановете си за най-близко бъдеще. След покупката си от китайския концерн Geely марката Smart трябваше да се превърне в производител на изцяло електрически автомобили и дори представи няколко нови модела, задвижвани само на ток. Китайците обаче бързо реагираха на промените на пазара в Европа и най-новият им модел - Smart #5, ще се предлага и в хибридна версия.
Последните данни от продажбите в Европа показват, че електрическите автомобили вече не привличат повече клиенти, а всъщност са намалели като популярност в сравнение с предходната година. През 2024 на Стария континент са продадени с 1% по-малко електрически автомобили и при прогнозата за бавен растеж марките търсят алтернативи. В Smart са наясно с това и обявиха пускането на модел #5 с plug-in хибридно задвижване.
Преди да стане китайска собственост, Smart беше собственост на Mercedes, като се беше специализирала в производството на малки градски автомобили. Моделите Fortwo и Fourfour имаха огромен успех в продажбите, но бяха спрени веднага, след като новият собственик реши да заложи всичко на електричество. Освен това Geely промени стратегията да се правят само малки коли и новите модели на Smart стават все по-големи на размери.
Това се случи и със Smart #5, който беше представен миналата година, но излизането му на пазара все още предстои. Той беше обявен като дълъг 4,7 метра, 100% електрически SUV от сегмент D. Китайците обаче явно осъзнават, че като електромобил той няма да постигне очакваните успехи в Европа, тъй като местните потребители на са готови да направят скок към електрическата мобилност. И са готови да променят вече готовия автомобил.
Доказателство за това е тестови прототип на Smart #5, който беше забелязан с двигател с вътрешно горене под капака, свързан с електрическа система с щепсел. Хибридната версия ще бъде оборудвана с 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра и два електромотора (единият е вграден в скоростната кутия) със съвкупна мощност от 215 к.с. Очаква се пробегът само на електричество да достигне 100 км.