IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Още един производител на EV залага на хибриди

Китайският собственик на Smart бързо реагира на промените на пазара

Поредна автомобилна компания промени плановете си за най-близко бъдеще. След покупката си от китайския концерн Geely марката Smart трябваше да се превърне в производител на изцяло електрически автомобили и дори представи няколко нови модела, задвижвани само на ток. Китайците обаче бързо реагираха на промените на пазара в Европа и най-новият им модел - Smart #5, ще се предлага и в хибридна версия.


Smart #5


Последните данни от продажбите в Европа показват, че електрическите автомобили вече не привличат повече клиенти, а всъщност са намалели като популярност в сравнение с предходната година. През 2024 на Стария континент са продадени с 1% по-малко електрически автомобили и при прогнозата за бавен растеж марките търсят алтернативи. В Smart са наясно с това и обявиха пускането на модел #5 с plug-in хибридно задвижване.

Преди да стане китайска собственост, Smart беше собственост на Mercedes, като се беше специализирала в производството на малки градски автомобили. Моделите Fortwo и Fourfour имаха огромен успех в продажбите, но бяха спрени веднага, след като новият собственик реши да заложи всичко на електричество. Освен това Geely промени стратегията да се правят само малки коли и новите модели на Smart стават все по-големи на размери.


Smart #5


Това се случи и със Smart #5, който беше представен миналата година, но излизането му на пазара все още предстои. Той беше обявен като дълъг 4,7 метра, 100% електрически SUV от сегмент D. Китайците обаче явно осъзнават, че като електромобил той няма да постигне очакваните успехи в Европа, тъй като местните потребители на са готови да направят скок към електрическата мобилност. И са готови да променят вече готовия автомобил.

Доказателство за това е тестови прототип на Smart #5, който беше забелязан с двигател с вътрешно горене под капака, свързан с електрическа система с щепсел. Хибридната версия ще бъде оборудвана с 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра и два електромотора (единият е вграден в скоростната кутия) със съвкупна мощност от 215 к.с. Очаква се пробегът само на електричество да достигне 100 км.


0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    за който не е разбрал евтината Тесла беше Модел 3, сега те принципно всички са евтино направени коли предимно по китайски вкус както се вижда от обновяването им.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма страшно, Тесла ще наводни пазара с евтиния модел, само не се знае коя година :D