IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от пробега си запазват електромобилите в студа?

В първата петица са четири модела на американски производител, показва проучване

Всички автомобили губят от ефективността си в студеното време. Независимо дали се задвижват от ДВГ или електричество, разходът за гориво/ток се увеличава при по-суровия зимен климат. Това е неприятната новина за всички шофьори, независимо от задвижването.


Зима


Добрата новина за собствениците на електромобили е, че сезонните колебания не оказват толкова голямо влияние върху ежедневното шофиране или зареждане, колкото някои си мислят. Това обаче трябва да се има предвид особено при пътуванията през зимата, където по магистралите пробегът значително намалява заради по-високата скорост и водачите трябва да разчитат на обществени мрежи, тъй като са далеч от удобствата на домашното зареждане.

Американската компания Recurrent направи ново мащабно проучване в страната, за да установи колко пробег губят електрическите автомобили в студеното време. Анализирани са реални данни от над 18 000 превозни средства в САЩ от 20 популярни модела. Проучването показа, че електрическите автомобили, оборудвани с термопомпа запазват средно 83% от пробега си при температура от 0 градуса в сравнение със 75% при тези модели, които нямат такава.

Както се знае, термопомпата пренася топлина от външния въздух, дори при студени условия. Подобно на климатика, тя също използва хладилен агент и компресия, за да произвежда горещ въздух много по-ефективно. За всяка единица консумирана електроенергия термопомпата може да генерира 3-4 единици топлина, което я прави значително по-енергийно ефективна от съпротивителното отопление. Ефективността обаче рязко намалява, когато температурата падне под минус 10 градуса по Целзий.


Зима


Както показва проучването, това дали един електромобил има термопомпа или не, не оказва чак толкова съществено влияние върху пробега. В Топ 10 на изследваните модели има четири на Tesla с термопомпа, които при нула градуса запазват от 86 до 89% от пробега си в сравнение с този при идеална температура (максималният за всеки конкретен модел при температура 20-20,33 градуса по Целзий).

Два модела на Rivian, които нямат термопомпа обаче, запазват от 81 до 83%, което не е чак толкова по-малко. Не така стоят нещата при Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E и VW ID.4, които губят от 39 до 31% от максималния си пробег при идеална температура.

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    нещо не се получава търсите профила в интеренет на sleonov_gb кликвате на първия клип джантата и спирачни апарати на алпина и шоуто с Alice Weidel почва
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 4 седмици )
    Че кой може да си позволи да стои 2 часа в задръстването на някой светофар с включено отопление? Нали ще им падне батерията и няма да могат да стигнат до следващия светофар. Все пак за 2 часа отоплението харчи 10 км от пробега. Ако изминават по 100 км на ден градско, само тези 2 часа в задръстването ще им изядат 10% от пробега. Тогава времето за зареждане вечерта в гаража Ще се вдигне с 20 минути и няма да трае само 3 часа. И вместо 3 лв за 100 км сметката ще се вдигне на 3, 30лв. Кошмар!
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 4 седмици )
    Това е така в реалността на антиелектриците при които всеки собственик на електромобил е огромна скръндза и не желае да си включи отоплението 30 минути преди да се качи в автомобила сутрин и още 30 минути вечер преди да си тръгне от работа. Това все пак е 10 часа работа на термопомпата, която ще изхарчи 10 kWh за седмицата, А никой собственик на електромобил не може да си позволи да плати тези 1,50 лв на седмица за ток. Затова са с шубите, ушанките и ръкавиците. Пестят 30 стотинки на ден.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 4 седмици )
    Е пада пробега то е ясно, при ДВГ не пада ли пада естествено. Но последните тесли са много ефективни! Има марки с големи батерии, но когато не си ефективен и гориш много, се усеща през зимата!
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Мозъченце, когато колата им е стояла цяла нощ навън, по тениска ли да карат? А пък в гаража нали пак е 10-12 г - топличко ли ти се вижда? И въобще, цялата ти концепция за плюене е иронично грешна - точно електромобилите могат да се загреят предварително и да се качиш на баня вътре. Но това е типичния антиелектрик-москофил-японофил-антибългарин - плюенето преди мисленето.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Абе аз зимата шофьор на електричка без палтенце май не съм виждал. Те болшинството и в нормалните коли все се увиват в разни шуби, шапки, шалове и ръкавици, които не знам как не им пречат, та какво остава за електричките.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Нямам електричка ( преди 4 седмици )
    Ако на брошурката пише пробег до 400км, то зимата е пробег до 160км, на печелившите честито!
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    При 10 часа отопление на всяко зареждане на батерията 50-100 километра от пробега отиват за отопление. Ако реалният пробег градско без включено отопление ти е 500 км то отоплението ти изяжда 10-20% от пробегът. Но когато "смислената градска електричка с малка батерия" има пробег 200 км, отоплението изяжда 25 до 50% от пробега. Ето защо статистиките за антиелектрицианти математици се правят по втория начин.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 4 седмици )
    Въобще не се усещат, че един електромобил харчи 1-2kWh на час за отопление в зависимост от това дали е с термопомпа или резистивен нагревател. Това са 5 -10 км пробег за всеки час отопление.
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 4 седмици )
    Е нали така лъжат антиматематиците, защото никога не питат процент от какво? Нали по тяхната логика можеш да събираш и изваждаш проценти или да им правиш средно аритметично и това било същото като да събираш и изваждаш енергия в киловатчаса? Сега ще се появи и онзи със средноаритметично на процент.