IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-търсеният електромобил в България не е Tesla, а BMW

6781 автомобила с батерии са се прибавили към автопарка у нас през 2024 - ръст от 22%

Противно на прогнозите, интересът към електромобилите в България през 2024 не само не е намалял, но и се е увеличил с 22%, до рекордните 6781 бройки, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. При новите EV продажбите намаляват с близо 25% на годишна база, до общо 1898 бройки, но това се компенсира от цели 61% ръст във вноса на употребявани (4883 eлектромобила).
  
   
графика, най-продаваните електромобили в България, марки, статистика, български пазар, 2024
Най-продаваните марки електромобили в България за 2024 година - нови и употребявани. Данните се отнасят само за леки автомобили категории М1 и N1
   
   
Другата изненада в обобщените резултати за 2024 е, че най-продаваният електрически модел у нас не е Tesla. С 585 регистрации, първото място е за отдавна спряното от производство BMW i3, докато американският Model 3 отчита 551 бройки (140 нови и 411 употребявани). В десетката на най-търсените попадат още Dacia Spring (540), Hyundai Kona (485), Renault Zoe (441), Tesla Model Y (364), Volkswagen ID.3 (169), Nissan Leaf (154), BMW iX (137) и Tesla Model S (113). При марките преднината на Tesla и BMW пред останалите става все по-внушителна.
  
  
BMW i3
BMW i3 е най-продаваният електрически автомобил в България за миналата година - обяснимо, защото баварският модел се предлага в Европа от 11 години, доста преди Tesla Model 3 например. По-старите екземпляри вече струват от порядъка на 20,000 лева
  
    
Свиването в регистрациите на новите електромобили до голяма степен се обяснява с няколко големи корпоративни сделки през 2023, които не се повториха миналата година. Иначе продажбите през миналата година са с над 60% повече, отколкото през 2022. Електромобилите са били малко над 4.4% от всички продадени нови коли у нас за изминалата година.
  
      
Най-продаваните нови електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На i3 не ми допада, че ако ти се скапе 12 волтовия акумулатор, не можеш да си го смениш сам. Трябва да търсиш сервиз и то специализиран и съответно да си приготвиш солидна сума.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 1 месец )
    До 6. С BMW i3 няма кой знае какво за ремонтиране.На колегата му падна капачкатана плъг-ина на първия месец. След като чака 4 месеца да дойдел техник от Германия да я монтира и досега си го кара без капачка - последно му поискали 700 долара да му я сменят. Тй че си пада мърляч е отделна история, но тази каруца е джоук.
  • #12
    6 rate up comment 10 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 1 месец )
    i3 eдин колега си го купи преди около 10 години (версията плъг-ин). Толкова е електромобил, че го кара по най-дясната лента и не пуска еър кондишънинга за да не закъса. Отвътре е толкова евтин че не прилича на лукс автомобил, какъвто всъщност БМВ никога не е бил. Но, БМВ е поне спортен автомобил, а това е талига с лого. Не случайно само година след като се появи на пазара, вече се продаваше на старо за 12 000 долара на и-бей. В момента колегата щял да го дарява на нон-профит организация...
  • #11
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Лорд Минч ( преди 1 месец )
    Значи през миналата година 6781 другари са обявили пред света своята ориентация. Цункииии
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    С BMW i3 няма кой знае какво за ремонтиране. Проблем е само ако те чукне някой на улицата, с тоя въглероден композит...
  • #9
    10 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Джендитата си купили електрически играчки втора употреба,забравили да си поръчат лубрикант.
  • #8
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Истината е, че Тесла е "Дачията" на електричките. Много неостър трябва да си, за да вярваш, че това е някакъв супер, извънземен, безаналогов електромобил! Нито едно от обещанията на Мъск за срокове и обеми не се сбъдна. Най-обикновен фараон....
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Без риск и хубаво ( преди 1 месец )
    По-евтино ще излезе ново БМВ, поне има гаранция и то качествена. Теслите са топ но без сервиз малко рисково. Може би лидер реално трябва да са корейските марки и волвото. Шкода и Дачия нямат място в класацията
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    БМВ на 5 до 10 години с доста авангардни техгнологии... Много хора реват от скъпата подръжка и ремонти на нормалните съвременни БМВта , а тая лаборатория на колела като не може да тия оправи Киро Карбуратора или Веско Инжекцията или Гошо Турбото, например... и ше трябва да ходиш във фирмен сервиз. А там Добър Ден и хилядарките хвърчат като прелетни птички. Аз карам вече второ БМВ и знам за какво говоря.
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    А топ електрика на нацията не е балама и затова кара дизел! Браво митак бръснат, цар си!