Експерти от германската компания LeasePlan Germany посочиха ключовите характеристики, които са най-важни за купувачите на автомобили втора употреба. Освен на любимата марка, модел и пробег, потребителите на, пазаруващи от автокъщи или онлайн-платформи, обръщат специално внимание и на оборудването.
Наличието на тези функции в превозното средство определят дали след закупуването на нов автомобил той може да бъде препродаден по възможно най-добрия начин. Като вземат това предвид, компаниите, които притежават фирмен автопарк, могат да оптимизират разходите поради остатъчната стойност при препродажба на употребявани превозни средства.
„На практика шофьорите на служебни автомобили често избират двигател с малко по-ниска мощност според възможностите си, но с отлично оборудване - коментира Кристофър Шмид, търговски директор на директните продажби в LeasePlan. - В резултат на това купувачите на автомобили на лизинг получават обширно специално оборудване при благоприятно съотношение цена-качество след края на лизинговия срок.“
Най-популярното оборудване сред купувачите на употребявани автомобили по клас:
- Автомобили от клас А: автоматична скоростна кутия, функция за помощ при паркиране, климатик отопляеми седалки.
- Компактни и средно големи автомобили: теглително устройство, автоматична скоростна кутия, климатроник, навигационна система, камера за задно виждане, ксенон/LED фарове.
- Горен среден клас и кросоувъри: задвижване на всички колела, теглително устройство, асистиращи системи, кожен салон, 360 градусова камера за задно виждане, люк/панорамен покрив, спортни/дизайнерски пакети.
- Електрически превозни средства: функция за бързо зареждане, термопомпа за оптимизиране на пробега.