Второто поколение на Mazda CX-5 излезе през 2017 и вече е в края на жизнения си цикъл. Смяната на генерациите трябваше да се състои дори по-рано, но се забави по различни причини. Основната е, че се очакваше популярният SUV да премине на нова платформа със задно предаване, използвана за Mazda6, но според последните данни това може и да не стане.
Характеристиките на новата CX-5 остават загадка, въпреки че от Mazda разкриха първа официална информация за новото поколение. В момента марката предлага свои модели – като Mazda2, например, с хибридното задвижване на Toyota Yaris. Този подход ще се запази и за други нови автомобили, но не и за следващата CX-5.
Компанията от Хирошима обяви, че разработва своя собствена хибридна система, която ще работи с двигателите SkyActiv-X. Тя ще бъде включена в каталога на CX-5 между 2025 и 2027. Освен това Mazda готви и ново поколение на четирицилиндров бензинов двигател, наречен SkyActiv-Z, който да замени SkyActiv-G и SkyActiv-X.
Моторът ще бъде съвместим с бъдещия стандарт Euro 7, като ще може да работи с бедна бензинова смес в широк диапазон на скоростта. Тази висока ефективност теоретично ще означава ниска консумация на гориво и минималния емисии. Този двигател трябва да бъде готов през 2027, като ще се предлага и с шест цилиндъра. И вероятно следващият CX-5 ще се предлага с двигател SkyActiv-Z, но това все още не е официално обявено.
Като цяло, целта на Mazda иска да намали производствената сложност на CX-5 с около 60% при следващото поколение, като това включа намаляване на гамата чрез по-прецизно насочване на търсенето. Тази стратегия ще се прилага и за други модели на марката. Японският производител се стреми към 6% увеличение на рентабилността на следващия CX-5 благодарение на този по-добър контрол на разходите.