fallback

Продажбите на EV и PHEV в света скочиха с 26% през 2024, но Европа зацикли

Премахването на бонусите и субсидиите на Стария континент се оказаха решаващи

Глобалните продажби на електрически превозни средства (EV) и плъг-ин хибридни електрически превозни средства (PHEV) са нараснали през 2024, надхвърляйки 17 милиона единици, което представлява значителен скок от 25,6% в сравнение с предходната година, сочат данните на компанията Rho Motion - водещ анализатор в индустрията.

Само през декември продажбите са се покачили до рекордните 1,9 милиона единици. Не всичко обаче е толкова розово, тъй като резултатите от Европа показват опустошителните ефекти от отнемането на субсидиите за EV. А ако новият президент Доналд Тръмп премахне подобни стимули в САЩ, същото въздействие вероятно ще се усети и на местно ниво.

Според данните на Rho Motion, през миналата година в световен мащаб са продадени 17,1 милиона EV и PHEV. Значителна част от този ръст се дължи на Китай, където популярността на автомобилите на ток продължава да расте. Всъщност, от 17,1 милиона реализирани единици в световен мащаб, не по-малко от 11 милиона от тях са продадени в Китай, което представлява 40% увеличение спрямо предходната година.

Plug-in хибридите отбелязаха особено рязко покачване на популярността в Китай, където продажбите скочиха с 81% (за сравнение ръстът на EV е 19%). Електромобилите с удължен пробег също набират популярност, тъй като предлага удобство и практичност.

В Северна Америка продажбите на EV и PHEV са се увеличили с приблизително 8,8%, достигайки общо 1,8 милиона единици, като декември е особено силен месец със 185 000 продадени автомобила в САЩ и Канада, поставяйки нов месечен рекорд.

Не всеки регион отбеляза такъв растеж. В ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство продажбите на електромобили са намалели с 3%. Това се дължи главно на премахването на субсидиите в Германия, което дава ефект и върху голяма част от Европа. Единствената добра новина, която идва от този регион, е фактът, че общият пазар на EV в Обединеното кралство е нараснал с 20%. Останалият свят постига 1,3 милиона продажби на EV и PHEV, което представлява 27% ръст.

fallback
  • #12
    До q ( преди 1 час )
    Много добра гледна точка! Освен как си представят автомобилния пазар през 2024, за да видим коя е правилната посока на автомобилните производители, мога да задавам и този въпрос на антиелектриците. Например на Гост, който си купува 10-годишни короли, Кара ги още 10 години и взема следващата 10-годишна. Последната си я купи за 10 000 лв преди две-три години. Сега въпросът е каква 10-годишна кола ще си купи през 2032, за да смени сегашната и на каква цена? А сега де? Добра база за размишления.
  • #11
    q ( преди 1 час )
    Скоро четох по "обективните" медии че видиш ли електричките в задръстването за два часа и са ***. Нагла лъжа естествено. Може би да не стане въпрос, че издишаният микс от ДВГ пърдаците за тези два часа Ви съкращава живота с месеци. Юруш на евтинкото, да не се минеш българино.
  • #10
    q ( преди 2 часа )
    Всъщност разбирам омразата на ДВГ-филите към миксерите. Те мислят за бъдещето, когато ще подновят 20 годишните дрънгели, с нещо по ново. И о ужас ще избират между три цилиндрови бензинарки, хибриди нуждаещи се от обслужване и на електро и на ДВГ часта, както и чисти електрички. Ха сега де. Ще има и мощни дизели ама на такава цена че само ще си мечтаят за тях.
  • #9
    До 6 ( преди 2 часа )
    "Гост ( преди 30 минути )Електрофилска стъкмистика.Ръст на електрокари плюс хибриди.Я дайте ръста на електрокари като отделна бройка." Оказва се че отново си прочел само заглавието.
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    А продажбите на Тесла са с тренд надолу.Електрички се продават добре в Норвегия и евтини китайски в Китай.
  • #7
    До 1 ( преди 3 часа )
    Толкова много нарастват продажбите, че изведнъж някои хибриди се оказаха в един кюп с чистите електрички и обявени за "чисти" автомобили. Догодина ще вземат да пишат и тези с метанови уредби при тях.
  • #6
    Гост ( преди 3 часа )
    Електрофилска стъкмистика.Ръст на електрокари плюс хибриди.Я дайте ръста на електрокари като отделна бройка.
  • #5
    До 4 ( преди 4 часа )
    Напълно си прав! Онзи ден като валя сняг, случайно се събрахме на една пързалка с хлапетата приятели от детството и след това седнахме на кафе. Единият беше с Тесла и се заприказвахме. Останалите на масата бяха убедени, че ако остане два часа в някое задръстване ще му свърши батерията и ще остане на място. Дори след като им даде примери, А аз сметнах и на него и го изненадах, че може да се топли над 24 часа, останалите не повярваха, защото в интернет пишело, че закъсват в задръстванията!
  • #4
    анонимен ( преди 4 часа )
    Цяла година бълваха лъжливите заглавия "Срив в продажбите на EV! ШОк! Ожас!", въпреки числата, които показваха друго. Сега вече няма как са продължават да лъжат. А лъжите си вършат работата. Говорил съм с поне няколко човека, които не следят индустрията отблизо и бяха силно повлияни от тях - и не говоря за патологичните лъжци и *** от форума.
  • #3
    До 2 ( преди 5 часа )
    Това за което говориш е хибрид. В статията се говори за други хибриди. Такива които се включват в контакта.
fallback
Последни