IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великобритания е новият лидер на пазара на EV в Европа

Обединеното кралство изпревари Германия благодарение на корпоративните клиенти

Великобритания изпревари Германия по продажби на електромобили вече е най-големият пазар на електрически автомобили в Европа. По информация на Bloomberg, миналата година регистрациите на нови изцяло електрически превозни средства в Германия са намалели с повече от една четвърт - до 380 609 броя.


електромобили


Този резултат е съвсем малко по-нисък от бройката продадени автомобили на Острова, но новият лидер е факт. През миналата година във Великобритания са продадени 381 970 електромобила. Интересно е и да се отбележи, че в Обединеното кралство регистрациите на електрически превозни средства са се увеличили с 21% за една година.

Силните продажби през декември увеличи общия дял на електрическите превозни средства на автомобилния пазар в Обединеното кралство до 19.6% за годината. Това все още обаче е под целта на британските власти, която е 22%. Междувременно намаляването на цените на електромобилите продължава, тъй като производителите се опитват да изпълнят квотите за продажби, за да избегнат глоби. Тази година целта във Великобритания нараства до 28%.

В Германия електрическите превозни средства представляват 13.5% от регистрациите през 2024 година. Продажбите на електрически автомобили спаднаха рязко в Германия след края на стимулите за покупки в края на 2023-а. Продажбите на пазари като Швеция, Франция и Ирландия също изостават от очакванията поради намалените субсидии и липсата на достъпни модели.

Въпреки това дори във Великобритания търсенето на електрически автомобили сред индивидуалните клиенти остава ниско. Само един на всеки десет частни купувачи е избрал електрически модел през 2024 година. По-голямата част от увеличението е осигурено от корпоративни клиенти и собственици на фирмени автопаркове.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 часа )
    До 5: Женди, ти си слабoумен. Май-големия производител на петрол е САЩ, най-големият на батерии - Китай. За кoмунетата ли си тръгнал да агитираш?
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Има един канал на един англичанин в тубата прецакал се с Тайкан, вижте го да не се опарите и вие.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Всичките ви интерпретации са без кръчмар - нещо съвсем нормално за москофили. Хората искат електромобили, и то много. Само че искат да са достъпни. Няма толкова богата нация, която може са си позволи да си купи градска кола за 100 хил. вместо за 40 хил. Зареждането е писледната грижа в държава като Великобритания, където повечето живеят в къщи. И последно, няма никакво значение кой купува ел. коли - важното е, че пушещите убийци се махат от пътищата. Съвсем нормално навлизане на нова технология
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Дори и всички да искат електрички, малък процент от хората могат да си ги зареждат вкъщи, което ги прави неудобни. Електричарите ще кажат: ама на работа. Да но днес работиш във фирма със собствен паркинг и зарядна, утре обаче може да си във фирма въобще без паркинг. Та това не е надеждна опция.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 13 часа )
    Служебните ги пазаруват електрически, защото данъчните облекчения за фирв в ЮК са зверски и буквално излизат по-евтино, не, че толкова са им притрябвали електрички. В общи линии, както е видно и от ситуацията в Германия, няма ли субсидии, няма и продажби на електрички. Т.е. при равни други условия ДВГ-то все още е предпочитано, колкото и електросектантите да обясняват някакви небивалици за паритет при цените, липса на обсулжване, евтин нощен ток и т.н.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    "търсенето на електрически автомобили сред индивидуалните клиенти остава ниско"///Демек нормалните хора не ги купуват тия чайници,а си търсят нормална кола.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Както казват английските ютюбъри, увеличили са се регистрациите на електрички, което не означава точно продажби. В Аутотрейдър, което е тяхното мобиле, има бая електрички втора ръка на по 50-100км, някои от които регистрирани през 12.2024. Същевремнно дилърите масово задържали доставките и регистрации на ДВГ автомобили, за да може процента електрички да нарастне. Както винаги, намесят ли се някакви квоти и правителствени схеми и нещата се израждат в някакви безумни шмекерии.