Висящите мостове са сред най-внушителните и вдъхновяващи конструкции в света въобще. И носят страхотна красота! Инженерингът и дизайнът, необходими, за да могат тези мостове да се простират на огромни дължини, спират дъха! Особено като се има предвид, че част от тях се намират в земетръсни зони.
Тук не само изброяваме Топ 10 на най-дългите висящи мостове в света във възходящ ред на дължина, но и описваме как са били създадени. Ще кажем - истински чудеса! Защо не призовем строителите им да опънат набързо АМ "Хемус" или "Струма" до края. Или поне тунелите до Правец.
Топ 10 на най-дългите висящи мостове (ГАЛЕРИЯ):
1. Чанаккале 1915, Турция – 2023 метра
„1915“ в заглавието на моста не е препратка към това кога е построен най-дългият висящ мост в света - логично. Препратка е към годината на османската победа при Галиполи по време на Първата световна война. Въпреки че името му предизвиква смесени емоции у мнозина, мостът има ключово значение за пресичане на Дарданелите. Изграждането му отне пет години и беше завършен през 20220, така вече е най-дългият висящ в света. Изграждането му струва 2,5 милиарда евро на комшиите.
В най-високата си точка на кулите на пилоните - мостът достига 334 метра над морското равнище, което го прави най-високият в Турция и втори мост в света. Състои се от две платна, всяка с по три ленти за движение на превозни средства плюс пешеходни пътеки от двете страни.
„1915“ в заглавието на моста не е препратка към това кога е построен най-дългият висящ мост в света - логично. Препратка е към годината на османската победа при Галиполи по време на Първата световна война. Въпреки че името му предизвиква смесени емоции у мнозина, мостът има ключово значение за пресичане на Дарданелите. Изграждането му отне пет години и беше завършен през 20220, така вече е най-дългият висящ в света. Изграждането му струва 2,5 милиарда евро на комшиите.
В най-високата си точка на кулите на пилоните - мостът достига 334 метра над морското равнище, което го прави най-високият в Турция и втори мост в света. Състои се от две платна, всяка с по три ленти за движение на превозни средства плюс пешеходни пътеки от двете страни.