Висящите мостове са сред най-внушителните и вдъхновяващи конструкции в света въобще. И носят страхотна красота! Инженерингът и дизайнът, необходими, за да могат тези мостове да се простират на огромни дължини, спират дъха! Особено като се има предвид, че част от тях се намират в земетръсни зони.
Тук не само изброяваме Топ 10 на най-дългите висящи мостове в света във възходящ ред на дължина, но и описваме как са били създадени. Ще кажем - истински чудеса! Защо не призовем строителите им да опънат набързо АМ "Хемус" или "Струма" до края. Или поне тунелите до Правец.
Топ 10 на най-дългите висящи мостове (ГАЛЕРИЯ):
2. Акаши Кайко, Япония – 1991
Докато Китай претендира за повече вписвания в топа на най-дългите висящи мостове в света, неговият съсед Япония водеше в класацията от 1998 година до съвсем скоро. Мостът "Акаши Кайко" беше започнат през 1988-а и отне 10 години да влезе в експлоатация.
Дългото чакане се дължи отчасти на редизайн в средата на строителството, за да се подобри здравината на на пилоните след земетресение през 1995 година., което леко премести леко кулите! За какво говорим!
Той минава над пролива Акаши, като свързва Кобе на остров Хоншу с Ивая на остров Аваджи. Също така е част от по-голяма поредица от мостове между различни острови. Идеятата датира от 1957 година, а първоначално е предложено да поема както автомобилен, така и железопътен трафик. После обаче влаковете са отвхърлени. Сега има две авто платна, всяко с по три ленти.
Докато Китай претендира за повече вписвания в топа на най-дългите висящи мостове в света, неговият съсед Япония водеше в класацията от 1998 година до съвсем скоро. Мостът "Акаши Кайко" беше започнат през 1988-а и отне 10 години да влезе в експлоатация.
Дългото чакане се дължи отчасти на редизайн в средата на строителството, за да се подобри здравината на на пилоните след земетресение през 1995 година., което леко премести леко кулите! За какво говорим!
Той минава над пролива Акаши, като свързва Кобе на остров Хоншу с Ивая на остров Аваджи. Също така е част от по-голяма поредица от мостове между различни острови. Идеятата датира от 1957 година, а първоначално е предложено да поема както автомобилен, така и железопътен трафик. После обаче влаковете са отвхърлени. Сега има две авто платна, всяко с по три ленти.