fallback

Себастиян Льоб пред Automedia: Спорт с електромобили не е много вълнуващо

Най-успешният рали пилот в историята за напрежението в Дакар и партньорството с Dacia

"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".        Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg               Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.          Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS       Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.         15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):

       ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук:      
         

fallback
  • #21
    До 12 ( преди 19 часа )
    Наистина е абсолютна скука да натиснеш в газта е да изпревариш ентусиаста който е направил тройно изпреварване, за да изпита невероятната емоция да мине пред тебе. Изпреварваш го като спрял, без никакви емоции, като всички останали които си изпреварил преди малко. Емоциите остават за този с 1000 коня, който им вади душата, защото само неговите коне имат душа, а електрическите са бездушни. Изпитва огромни емоции към родителя ти и родителите на електрическите синтетични коне.
  • #20
    анонимен ( преди 20 часа )
    какъв тунинг на 2JZ-GTE на 1 000 кс това е практически да конструираш нов двигател
  • #19
    РУК ( преди 20 часа )
    Тунинга по същество е доработване и оптимизране на съществуващия "инвентар".Софтуерната намеса е за да сработи това добре.Тунинг е да направиш 1,9 JTDm от 150 на 350 коня.Да му махнеш ДПФа и да презапишеш отгоре един файл "от нета" с който на терория става 170 коня,не е тунинг.Тунинг е да направиш 2JZ-GTE 1000+ коня.Като смениш "намотките" на ел. мотор и го направиш от 200 на 800 коня, тогава можеш да говориш за тунинг на ел. кола.Софтуерното "отключване" на нещо което колата има,не е тунинг.
  • #18
    РУК ( преди 20 часа )
    До 13 - ахаха "масовия тунинг" "софтуерен тунинг" Нормално е като приемаш за тунинг изключване на ДПФ и пускане на малко повече нафта,да си мислиш,че "отключването на резерва" на ел. мотор е тунинг.Този "резерв" е заключен с причина.Все едно 10 години да си с една жена,и на десетата ти дала и отзад и да викаш радостен "с нова жена съм".Просто някой и е "отключил резерва" и и е харесало, че затова намазваш и ти :-) :-) :-)
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 22 часа )
    16: Проблемите са много, не е само инфраструктурата. За мен един от проблемите е цялото това планиране за да тръгнеш на път - ако нямаш 3 аппа няма и да заредиш. Проблем е ниската премонтопригодност - т.е. дълговечност на автомобила. Проблем е липсата на емоция, синтетичното шофьорско преживяване. Проблем е рециклирането, проблем е теглото, проблем е цената... много са проблемите...
  • #16
    анонимен ( преди 22 часа )
    ми то и новото м5 е два тона и половина относно звука не виждам по какъв начин допринася за скоростта така че проблума е в липсата на развита инфраструктура за зарядни станции и времето което отделяш докато пъплят електроните по кабела
  • #15
    анонимен ( преди 22 часа )
    а най главния въпрос защо не бе зядяден кога ще има електрик wrc нали природата дръвчетата да пазим тревичките птичките да чуруликат еленчетата да пасат докато прелиташ с 200 по някоя гориста пътечка
  • #14
    Тинтири_минитири ( преди 23 часа )
    До 13: Абе по-различно е, Масовия тунинг не е само чипа, щото почваш спортни филтри, ауспуси и т.н. - елементарното как "диша" мотора. Ако го правиш читаво ще го качиш на Дино, там тръпката е още по-голяма. А като почнеш вече със сериозните неща тръпката е зверска... като парите :D
  • #13
    до 12 ( преди 1 ден )
    Не твърдя, че е вълнуващо, а че е възможно. И, честно казано, не е по-различно от масовия тунинг на ДВГ днес, който се свежда само до смяната на един чип. Пък и нищо не те спира да сменяш инвертори, електромотори и пр. Големите проблеми на EV са теглото и липсата на звук. Макар че Хюндай с Ioniq5N почти се справиха с второто...
  • #12
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    Току що написах горе долу същото по смисъл в вругата статия, че Great Wall пускат V8 мотор. ЕЛ просто няма душа! Ел няма емоция. Да шофираш Ел е синтетично и 0-100 не го спасява. И до 6 и 11 - извинявай, но и тънинговането, чрез смяна на инвертора, отвиване на 5 гайки и щракването на 1 куплунг не е същото като да разглобиш мотора и да смениш всяка част по него. Тунинговането на Ел е вълнуващо колкото писането на компютърен код - остава си имагинерно и скучно като карането на ел.
fallback
Последни