fallback

Себастиян Льоб пред Automedia: Спорт с електромобили не е много вълнуващо

Най-успешният рали пилот в историята за напрежението в Дакар и партньорството с Dacia

"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".        Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg               Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.          Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS       Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.         15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):

       ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук:      
         

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 7 минути )
    Увeличете пeниca си с поне 11 см, получете твърда epeкция и накарайте приятелката си да свъpши поне пет пъти подpед: гаpантиран ефект, доказан с научни изследвания. Ето тази статия:---- https://come.ac/guntitan
  • #25
    До 23 ( преди 2 часа )
    В кой век живееш? Какви карти? На съвременна зарядна станция включваш конектора в електромобила И отиваш да пикаеш, а като си свършиш работа, автомобилът вече те чака. Изключваш кабела И го връщаш на зарядната и всичко е приключило и платено. Няма карти, няма ходене до касата да чакаш някой да си поръчва сандвичи кафета и цигари.
  • #24
    До 14 ( преди 2 часа )
    Единственият смисъл да правиш тунинг на дишането на електромобил е да му подобриш охлаждането, за да прави повече обиколки на нюрбургринг без да му падне мощността. Всички останали тунинг доработки са за спиране, а не за ускорение, защото единствената пречка за ускорението са само със сцеплението, заради физичните закони , а не липсата на мощност. Проблемите в електрическите спортове са да укротиш масата, а не да я ускориш.
  • #23
    до 17 ( преди 2 часа )
    Тинтири, тия проблеми се решават. Дори и сега не съществуват за някои електромобили. И в България можеш да си вземеш единна карта, която важи за всички основни мрежи в БГ и за най-големите в Европа. С BMW i5, или с Ioniq 6, или с новата Tesla спокойно можеш да пътуваш до морето с едно-единствено спиране, и то кратко, като за кафе. Аз лично, ако имах нужда редовно да пътувам на дълги дистанции, все така щях да предпочета дизел. Но да не изопачаваме фактите
  • #22
    до 18 ( преди 3 часа )
    Само защото някаква мисъл съществува в главата ти, това не я прави общовалидна истина :) Има си ясна дефиниция какво е автомобилен тунинг. Вместо да философстваш като у хоремага, може да я прочетеш
  • #21
    До 12 ( преди 3 часа )
    Наистина е абсолютна скука да натиснеш в газта е да изпревариш ентусиаста който е направил тройно изпреварване, за да изпита невероятната емоция да мине пред тебе. Изпреварваш го като спрял, без никакви емоции, като всички останали които си изпреварил преди малко. Емоциите остават за този с 1000 коня, който им вади душата, защото само неговите коне имат душа, а електрическите са бездушни. Изпитва огромни емоции към родителя ти и родителите на електрическите синтетични коне.
  • #20
    анонимен ( преди 3 часа )
    какъв тунинг на 2JZ-GTE на 1 000 кс това е практически да конструираш нов двигател
  • #19
    РУК ( преди 4 часа )
    Тунинга по същество е доработване и оптимизране на съществуващия "инвентар".Софтуерната намеса е за да сработи това добре.Тунинг е да направиш 1,9 JTDm от 150 на 350 коня.Да му махнеш ДПФа и да презапишеш отгоре един файл "от нета" с който на терория става 170 коня,не е тунинг.Тунинг е да направиш 2JZ-GTE 1000+ коня.Като смениш "намотките" на ел. мотор и го направиш от 200 на 800 коня, тогава можеш да говориш за тунинг на ел. кола.Софтуерното "отключване" на нещо което колата има,не е тунинг.
  • #18
    РУК ( преди 4 часа )
    До 13 - ахаха "масовия тунинг" "софтуерен тунинг" Нормално е като приемаш за тунинг изключване на ДПФ и пускане на малко повече нафта,да си мислиш,че "отключването на резерва" на ел. мотор е тунинг.Този "резерв" е заключен с причина.Все едно 10 години да си с една жена,и на десетата ти дала и отзад и да викаш радостен "с нова жена съм".Просто някой и е "отключил резерва" и и е харесало, че затова намазваш и ти :-) :-) :-)
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    16: Проблемите са много, не е само инфраструктурата. За мен един от проблемите е цялото това планиране за да тръгнеш на път - ако нямаш 3 аппа няма и да заредиш. Проблем е ниската премонтопригодност - т.е. дълговечност на автомобила. Проблем е липсата на емоция, синтетичното шофьорско преживяване. Проблем е рециклирането, проблем е теглото, проблем е цената... много са проблемите...
fallback
Последни