fallback

Warsawa: Историята на най-омразната кола в соцлагера

България бе най-големият пазар на полския производител, който създаде и много рядка версия за БДЖ

Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.              15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #16
    21М ( преди 4 месеца )
    Добре са се ориентирали поляците през 50те..FIAT са били еталон и в дизайна и технически, и в иновациите с оригинални технологични инженерни идеи и решения. Историята им е забележителна, в бурният 20ти век, че и след това. Браво на поляците, искали са постоянно да подобряват нещата около колата върху която не са имали мн избор.. но какво може да направи Сталин рядкото лйно (баща му, уж руски евреин, майка му - грузинска ***) освен да се наложи просташки и да управлява касапски.
  • #15
    Танко ( преди 5 месеца )
    До#12.Чукча,вместо да пишеш, ПРОЧЕТИ пак 2от15,където пише, че руzкият "подарък " е излязъл по-скъп от лиценза. Питай някой, по-умен от теб ,как се минава на кирилица!
  • #14
    Танко ( преди 5 месеца )
    До#11.От европейските страни-Испания СЕАТ 124 и България ФИАТ124 Пирин.
  • #13
    Димитър Кънев ( преди 5 месеца )
    И защо да е най мразената кола. И тя и другите коли бяха трудно достъпни. За повечето от нас.
  • #12
    Na han Krum badzhana ( преди 5 месеца )
    Da vzema i az da se izokam dokato vse oshte moiga:Pyrvo n e e Warsawa, a WarZsawa!Vtoro glupavo i zhalko, no tipichno rusofobsko e da se uprekvat rusnacite, che podarili na poiliacite Pobeda za bez pari i v imeto na bratskata druzhba.Treto pomnia shto za kufar beshe FIAT Polski 125 i shto za taliga tyi narecheniia Polonez, deto im go proektiraha uchenici v niakakvo uzh dizainesrko shkolo v Italia.Chetvyrto, FSO proizvezhdashe osnovno polskiia Trabant Sirena, WarZsawa beshe polskata Vol ...
  • #11
    Aleks ( преди 5 месеца )
    FIAT е история за това, как една от най-успешните, печеливши, иновативни и големи компании от 50-те до началото на 90-те може да бъде зтрита до ниво незначително джудже. Фиат 124 се произвежда по лиценз в няколко Европейски държави, Турция, Малайзия, Мароко, Египет, Южна Кореа, Индонезия, Филипините, Тайван, ЮАР, Аржентина, Бразилия ....
  • #10
    Don chchi ( преди 5 месеца )
    Много добър автомобил. Цяла предна седалка без колани с 3 скорости на кормилото. Возия отлична. Без електроники и простотии.2
  • #9
    Fury ( преди 5 месеца )
    Това е франкенщайн. Победа М20 е с дизайн на Шевролет Флитлайн от 1940 г., модернизирана от поляците със задница на седан и брони с гумени тампони, произвеждана до 1973 г., когато отдавна вече е дизайна на правоъгълните седани като ФИАТ 124, Опел Рекорд, Пежо 504, Мерцедес 115 и т.н.
  • #8
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Не, още не си разбрал :D да беше прочел поне първото изречение...
  • #7
    дрв ( преди 5 месеца )
    сега разбирам, че е най-мразената. Наш близък имаше Варшава. Освен от разхода не се оплакваше от нея. Построи си вилата с нея. КОлко тухли, цимент и др. е превозила само тя си знае. Ама нали оплюваме всичко от соца.
fallback
Последни