Твърди се, че някога колите били по-надеждни. Основният аргумент на тези, които поддържат това мнение, е, че автомобилите са били по-прости, тоест няма какво да се счупи. Но статистиката понякога казва обратното. Пример за това са пет изпитани във времето и сравнително прости като конструкция петстепенни автоматични трансмисии, всяка от които е готова да поднесе някои неприятни изненади.
5 стари автомата, които гарантират проблеми (ГАЛЕРИЯ):
През 2003 японците предлагат модернизирана версия с индекс AW 55-51 и допълнителен маслен топлообменник. На теория това трябваше значително да удължи живота на скоростната кутия, но в действителност тялото на клапана остана капризно, въпреки че проблемите започнаха да възникват по-близо до 100 000 км.
Този „автоматик“ стана повече или по-малко безпроблемен, с потенциален ресурс от 200 000 км или повече, но едва след 2008. Дори и в този случай е препоръчително да сменяте маслото на всеки 60 000 кч и да почиствате охлаждащия радиатор поне веднъж годишно.