Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.
В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.
През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.
Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):
В края на 70-те години Porsche, която искаше да излезе от сянката на 911, пусна на пазара 928. Този модел, оборудван с нов заден мост с двойни носачи и множество алуминиеви елементи на каросерията (врати, предни калници и др.), се задвижва от V8 с водно охлаждане, като това е за първи път за марката.
Въпреки титлата си „Автомобил на годината“ през 1978 г. и известния успех в САЩ, Porsche 928 никога не достига целите си за продажби. С 60 977 единици, продадени между 1977 и 1995, това купе от типа GT винаги ще остане в сянката на непобедимото 911.